Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min søn på 2 mdr hoster

Redigeret 24 december, 2010, 07:48 i Små børn
Min søn på 2 mdr hoster og har gjort det i over 3 uger nu. Vi var til lægen med ham da han havde hostet i en uge og her mente de at det bare var noget forfølelse, men nu her snart 4 uger efter hoster han stadig og det er særlig værst når han sover. 2 gange har vi oplevet at han lød som om at han blev kvalt og herefter blev blå om munden. Lægen der tilså min søn sagde at vi skulle holde øje med astma da jeg selv har det, men sagde også at man tit så børn helt ned til 6 mdr få det, men betyder det at vi ikke kan få en diagnose før han er 6 mdr og skal han virkelig hoste så længe??? Han er mit 4 barn så muligheden for at han er bare blevet smittet med en ny forkølelse et par gange er der også.
Mvh En mor til 4 :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min den yngste hostede meget da han var 5 år. Han hostede og hostede og ingen læge hjalp mig.
    Jeg var til sidst helt desperat, for alle anklagede mig og jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre.
    Nu er jeg en person, der fryser let, så jeg fik en tanke. Kunne uld hjælpe. Jeg gav ham en ulden undertrøje på. Det hjalp. Mit barnebarn gik det på samme måde.
    De var jo begge ældre end din søn, men da min lillebror var nyfødt og havde det skidt fik han fik en vatvest på. Han kunne ikke holde varmen selv.
    Jeg vil ikke gøre mig klog, men er du sikker på han er varm nok. Nogle har sværere ved at holde varmen end andre. Ja, det er bare ment som en mulig ide.
    Mange er jo syge i øjeblikket. Det er bare så hårdt at hoste. Jeg ville "rende lægen på dørene", nu han er så lille.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Vi har lige købt uld bodyer til ham og han føles varm nok. Da vi var til lægen sidst startede de med at sige at vi nok ville blive indlagt fordi et spædbarn ikke må hoste, men efter at have undersøgt ham sagde de at han lød fin nok, men at jeg var velkommen til at vende tilbage hvis det blev værre( eller tage på skadestue eller lægevagt) det er blevet en smule værre, men han har ingen feber og trives ellers fint, tager godt på mv. han hoster når han sover og når Jeg bryder mig ikke om at tage ham ud i denne kulde hvis vi alligevel bare bliver sendt hjem med beskeden at han lyder fin.
    Jeg må jo bare fortsætte med varmt tøj også se tiden an.
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.