Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

måske rodbetændelse?

Hej alle.

Jeg vil høre jeres mening om mit problem.

Jeg havde den anden dag ndt i tænderne i den venstre side af munden og tog til tandlæge, der lavede tandlægen en midlertidig fyldning og kom noget bakteriedræbene under. de sagde dog at jeg måske skulle have rodbehandlet tanden fordi hullet var meget dyb.
i dag har jeg rigtig ondt i halsen når jeg synker og ondt under kæben, eller i kæben? ved ikke om jeg har rodsbetændelse eller om det bare er fordi jeg sad foran et åbent vindue i går aftes i nogle timer.

hjælp?

på forhånd tak.

Kommentarer

  • Et eller andet sted vil jeg mene, at dit problem har at gøre med, at du sidder foran et åbent vindue i flere timer i bidende kulde.

    Det vil de absolut fleste blive syge af.
  • hej

    Jeg har selv haft betændelse ved rodspidsen og blevet opereret af samme årsag. Der er et år efter igen smerter samme sted og smerterne går ned i halsen og smerterne er særdeles stærke der omkring hvor mandlerne sidder. Så det kan meget vel være betændelse.
    Nu kommer mit indlæg nok lidt sent, så håber at du har fået afklaring i mellemtiden:-)

    mvh Kaktus
  • Du har fået træk . hvis det er tanden er du ikke i tvivl så gør den meget ondt . sæt en gryde vand over og put kamillethe i den , sæt hovedet hen over gryden på et bord . og indånd dampen med en håndklæde over hovedet og ned om gryden. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.