Herpes? Klamydia? Talgknopper? Jeg ved det ikke!
Hejsa! JEG ER EN DRENG PÅ 14 ÅR.
Jeg har opdagede nogle små "Grupper" af små, rigtig små slags "Bobler", for lang tid siden, kan det være Herpes? Jeg har læst en masse arktikler, og har fundet frem til, at det nok ER Herpes der er at tale om. Men jeg føler også lige her for tiden en lille irretation, når jeg tisser. men så vidt jeg kan huske, har det været der omkring 1 år! måske 2! uden at genere mig det helt store. Jeg ved ikke helt om det er vokset siden det kom, eller om det ikke er vokset.
P.S ~ Jeg har aldrig haft SEX~SAMLEJE før. Kan der så overhovedet være tale om kønsygedomme?
Håber i kan lede mine tanker godt på vej, og håber på svar hurtigst mugligt!
MVH, Julius :-)
Jeg har opdagede nogle små "Grupper" af små, rigtig små slags "Bobler", for lang tid siden, kan det være Herpes? Jeg har læst en masse arktikler, og har fundet frem til, at det nok ER Herpes der er at tale om. Men jeg føler også lige her for tiden en lille irretation, når jeg tisser. men så vidt jeg kan huske, har det været der omkring 1 år! måske 2! uden at genere mig det helt store. Jeg ved ikke helt om det er vokset siden det kom, eller om det ikke er vokset.
P.S ~ Jeg har aldrig haft SEX~SAMLEJE før. Kan der så overhovedet være tale om kønsygedomme?
Håber i kan lede mine tanker godt på vej, og håber på svar hurtigst mugligt!
MVH, Julius :-)
Kommentarer
Herpes KAN man dog smitte sig selv med hvis man piller i et forkølelsessår og derpå piller ved kønsdelene uden at vaske hænder først.
Jeg forstår bare ikke hvorfor du tror det er herpes.
Du må have læst, at herpes starter med kløe/svie, så kommer der blærer, derpå sår/skorpe og så forsvinder det. Og det tager IKKE årevis. Det tager kun ca. en uge fra start til slut.
Mit bud er at det er talgknopper når nu det har været der i et år eller mere... Og at det ikke har noget med dem at gøre, at du har irritation når du tisser.
Jeg syntes, at du skal sige til din far eller mor at du har irritation når du tisser, ihvertfald hvis det varer mere end et par dage.
Det kunne nemlig måske være en idé at komme til lægen og få tjekket at der ikke er fx. en infektion i urinvejene... Det kan ingen her på et debatforum afgøre.
Så ville du samtidig kunne få at vide af lægen om det er talgknopper eller ej.
men syntes du skal tage til lægen, og få det tjekket så du kan gøre noget ved det.
Jeg syntes også det er en god idé at fortælle dine forældre om det, når du ikke ved så meget om det.
Men held og lykke med det
Jeg lider selv af herpes og det med at man ikke kan få en sexsygdom uden at være seksuelt aktiv er løgn!
Jeg fik konstateret herpes i 7. klasse (har muligt haft det endnu længere), havde ikke så meget som kysse med en dreng på det tidspunkt eller lidt af forkølelsessår (herpes ved munden).
Der er mange muligheder for hvordan herpes kan smitte uden nødvendigvis at have haft sex - hvis man deler håndklæde med andre børn efter idræt, eller nogle som har herpes ikke har en ordentlig hygiejne.
Jeg har haft utallige læge til at vurdere min sag "for det kunne jo ikke være rigtig at jeg kunne få en sexsygdom, uden at være seksuelt aktiv" - men jo, alle er kommet frem til samme resultat.
Det skal lige siges at herpes smitter ved fødslen, hvis moren har et udbrud - men min mor lider ikke af det.
Til trådstarter - jeg håber du har fået styr på det :-)