Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uro omkring fremtiden - har vi en sammen eller ?

Redigeret 20 december, 2010, 18:32 i Samliv
Kære alle.

Jeg har brug for alle jeres skønne imput. Sagen er at jeg ikke længere ved om jeg har en fremtid sammen med min forlovede eller ej.

Lidt forhistorie meget kort.

Vi har været sammen i snart 5 år. Han er 32 og jeg er 29. Vores parforhold startede med en stormfuld forelskelse hvor han gik fra sin daværende kæreste igennem 8 år, 3 måneder senere flyttede han ind til mig og 6 måneder efter vores første møde var vi forlovede.
Vi har aldrig været speciel gode til at kommunikere sammen og vores parforhold har været meget stormfuldt. Men vi har da også haft rigtige gode perioder.

Vi har overlevet mange forskellige ting - depression, arbejdsløshed, alvorlig sygdom, karriereskifte, utroskab på nettet (ham) m.m..

Kigger jeg tilbage på vores forhold er vi vel sammen på trods. Og det sidste år har været skidt.

Vi har ikke haft sex i ½ år. Hvis jeg siger jeg elsker dig svare han i lige måde. Skal nærmest tigge og bede ham om at vi skal ud og lave noget.

Han er håndværker og tager meget tidligt afsted om morgenen. Problemet er så bare at han kommer hjem - spiser og lægger sig på sofaen og sover! Ofte sidder jeg alene hele aftenen. Og vågner han så er han vågen hele natten og er foran computeren (hvilket jeg jo bliver utrolig omkring ovenpå hans utroskab). Han hjælper meget sjældent til herhjemme med de praktiske ting hvilket gør at jeg stresser (balancere pt. job og studier samtidig).

For så at gøre sagen endnu mere kompliceret har jeg fået en ny kollega som får mit hjerte til at banke lidt hurtigere. Vi har ikke lavet noget, men jeg har svært ved at glemme ham.

Er løbet kørt for vores forhold? Jeg føler ikke længere at jeg er lykkelig. Føler at vi er blevet mere venner end kærester.

Hvad mener I?

Mange hilsner

A

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ja som det ser ud nu lever i hvert jeres liv , men hos dig. enten har han opgivet at få det til at fungere taler i aldrig sammen om jeres forhold hinanden , du kan prøve en dag han kommer hjem fra arbejde og spørge lidt ind til ham om han stadig vil have jeres forhold skal fortsætte. og fortæl ham dine følser for ham . at du savner ham . og hør hvad han siger er han positiv eller negativ. Hvis han stadig vil dig skal i sammen hjælpe hinanden. med at få det til at fungere. men måske er hans holdning bare at når han har været på arbejde hele dagen . har han gjort det han skal den dag. sådan er der mænd der tænker. og det kan du nok ikke sådan lige ændre ved ham . du kan tænke på om hvilken mønster han har gjort , hele tiden mens i har været sammen. når man har kendt en person i 1 år kan de somregl ikke længere skjule deres små særheder . som man oftes skjuler for en ny kærste. så må du afgøre om du vil blive i et mønster der former sig sådan. du kan ikke ændre ham . men som det er nu skal du klare det hjemmelige. tænk på om i evt får børn. vil han da træde til og hjælpe dig. . Det er dejligt dit hjerte kan blive forelsket igen. men du skal lige have din nuværende kærste sluttet først. hvis du starter et andet forhold. Hvis den nye kolega er den rigtige for dig vil han forstå han skal vente på dig . held og lykke
  • Indstillinger
    Årsagen til mange konflikter i et parforhold er som regel (eller altid?) dårlig kommunikation. Uden åbenhed, ærlighed og gensidig forståelse og respekt, kan jeg ikke se, hvad der er at bygge på.
    Så jeg forstår godt, at du måske er blevet lidt lun på en anden. Det kan man jo meget let blive, når man lever i et forhold, der ikke er tilfredsstillende. Man kan flygte på mange måder.

    Så spørgsmålet er vel, hvad du ønsker og forventer i dit liv. Fører det her forhold dig derhen, hvor du gerne vil være? Styrker det dit selvværd og din glæde?

    Skal kærlighed vare ved, skal den have lys, luft, plads og næres, passes og plejes.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.