Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hash og Halsbetændelse

Redigeret 10 januar, 2011, 16:36 i Rusmidler
Hej, I lørdags røg jeg Hash for første gang.

Jeg har aldrig rigtigt røget før og slet ikke sådan noget, jeg aner intet om kvalitenten... Men kan fortælle at virkningen var skuffende/mild på alle måder (skyldes nok jeg, heldigvis, ikke var god til det) problmet er så at jeg her mandagen efter er blevet ramt af vinteren og har fået noget der virker meget af halsbetændelse.

Mit problem er at jeg ikke tør gå til min læge for at få behandlet det/få læge syge erklæring. Fordi jeg er bange for at få taget en blodprøve, Kan de spore det i mit blod selvom de kun tester mig mod halsbetændelse, og selvom jeg dårlig var pårvikert/skæv, har lægen tavshedspligt over ikke at fortælle det til mine forældre (jeg er 16 år) og normalt ringen lægen ALTID til svar hos mine forældre?

p.s. Det var første og sidste gang jeg prøver hash (det skal ikke lyde som noget jeg nød)

Kommentarer

  • Indstillinger
    din HASCH tur har haft god virkning ---hold fast i at det var en skuffelse ---så det gider du ikke mere ----men du kan jo prøve at gøre noget ved din hals selv ---køb nogle stripsil tabeletter ---hos MATAS eller APOTEKET---drik lidt varm te ---hvis det ikke har hjulpet i løbet af i uges tid kan du kontakte lægen ----det er ikke sikkert han tager blød prøver ---han poder din hals --og giver pencelin --og til den tid er det ikke sikkert du har hasch i blodet ---
  • Indstillinger
    Hejsa,
    Hash kan spores i blodet i ret lang tid.. 2-3 måneder mener jeg. Men lægen tager ikke blodprøve for at finde ud af om du har halsbetændelse :) Så du kan roligt gå til lægen.
    Men ellers kan du i første omgang købe nogen Hexokain tabletter på apoteket. De har en desinficerende virkning på mund og svælg, og kan tage en evt. halsbetændelse i opløbet. De har reddet mig en enkelt gang eller to i år ;)

    Men som sagt, hvis du stadig har ondt i halsen om 1 uge, så ring til lægen. Hvis han så alligevel tager en blodprøve, så vil den på ingen måde blive checket for spor af hash, men kun antal hvide blodlegmer, bakterier og hvad de nu ellers kigger efter :) Så bare rolig!
  • Indstillinger
    Hvis du har regulær halsbetændelse med feber, så skal du nok ikke vente en hel uge med at gå til læge, så skal du gøre det nu, så du kan få noget penicillin.

    En ubehandlet betændelse kan udvikle sig noget meget værre, så det skal du være opmærksom på, men er du bare halvskidt og nogenlunde feberfri, så kan du selvfølgelig godt se det an, og bruge nogle af de foreslåede midler.

    Du er 16 år - din læge har ubetinget tavshedspligt - også overfor dine forældre, men hvis du vil være 100% sikker, så kan du da lige sikre dig en ekstra gang ved at sige, at du ikke ønsker dine forældre involveret.

    Og jeg tilslutter mig koret: Det er rigtigt godt, at du har fundet ud af at hash er uinteressant. Jeg har prøvet det et par gange; en gang som helt ung og så en gang her for nogle år siden, og begge gange havde jeg samme oplevelse som dig: Komplet uinteressant, så glem alt om det.
  • Indstillinger
    Som alle har skrevet - halsbetændelse - han stikker noget i halsen på dig - tester det for betændelse - du får enten pencilin eller også et svar om at gå hjem og drikke te :)
Log in eller Registrér for at kommentere.