Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øvelser efter diskusprolaps

Redigeret 27 december, 2010, 19:39 i Diskusprolaps
Hejsa er der nogen her der har nogle gode rygøvelser efter operation for diskusprolaps i lænden, jeg har fået fjernet to for lidt over en måned siden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ikke har fået et program med fra sygehuset skal du kontakte dem og få et. Du har måske også krav på at få en genoptræningsplan fra sygehuset, så du kan få gratis træning i kommunen, -kontakt dit sygehus og spørg dig for,- du skal ikke bare gå i gang uden ekspertice/ øvelsesprogram fra sygehus.
    God vind med træningen
  • Indstillinger
    jeg har fået tre øvelser som jeg skulle lave, men det er ikke sådan rigtig rygøvelser,. Her i Aalborg får man det ikke mere og de henviser heller ikke til genoptræning mere, det er sparret væk desværre.
  • Indstillinger
    Her er link til hvad Hvidovre hospital giver deres discusprolaps operede

    http://www.hosp.dk/webpjecer.nsf/0/5551 ... penElement

    jeg er nu stadig ret sikker på at du har krav på at få en genoptræningsplan fra sygehuset- det er ikke noget de kan spare væk, men som man kan læse i linket ,bliver dem der er operede i Hvidovre først indkaldt efter 4-6 uger-- prøv at kontakt sygehuset og forhør dig - det er vigtigt at du kommer ordenligt i gang.
    Hilsen Prik
  • Indstillinger
    Er selv opereret for 2 discusprolapser d. 3. dec. i år på Middelfart Sygehus.
    Fik en udførlig øvelsesplan med hjem til selvtræning indtil jeg skal til genoptræning i min kommune..sygehuset giver automatisk besked til kommunen, som så sender brev til dig med tidspunkt for dit første møde med fysioterapeuten. Har du ikke fået noget at vide om det, skal du rette henvendelse til sygehuset..det skal de oplyse dig om.
    Før operationen var jeg delvis lam i det ene ben, ingen hælfunktion...indstillet til genoptræning af ben med det samme...5 dage efter hjemkomst fra sygehuset, kom der brev fra min kommune om at møde til genoptræning af ben. Så 8 dage efter var jeg igang. Skal først starte genoptræning af ryg medio januar. Så pas på din ryg, den skal holde mange år endnu...vær forsigtig med dine øvelser, ellers kontakt din afdeling/sygehus og få mere information.
    Jan
Log in eller Registrér for at kommentere.