Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det klør så pokkers meget

Vinteren har i år taget et seriøst greb i min psoriasis og når man ikke tror det kan blive værre end man allerede har oplevet, bliver man desværre nogle gange taget på sengen. Min psoriasis er rigtig slem i år, enormt tykke skæl, det klør afsindigt meget, kan slet ikke lade det være og det har resulteret i at min ryg nu er fyldt med sår. Jeg har virkelig brug for et råd, for jeg aner ikke hvordan jeg skal stille kløen. Selv i søvne kradser jeg. Jeg har psoriasis alle tænklige steder undtagen ben, fødder, hænder og arme... Jeg vågner op om morgenen liggende i et snelandskab af hvide flager, har blod hist og her på min t-shirt fordi jeg kradser hul og det er enormt trættende efterhånden. Så er der en der ligger inde med et godt råd, som kan afhjælpe kløen, så please, please, please smid der her ind.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    vores nabo har det lige som dig ---han siger det bedste han kan gøre er at gøre et stort håndklæde vådt og gnide sin ryg grundig igennem ---

    min mand har psoreasis-på hænderne --så derfor snakker de lidt om det ---
    hos min mand klør det ikke ---men der kommer sprækker og huller som gør ondt----
    men hans er blevet meget bedre ---han mener der er efter han er startet på D-VITAMIN----
    så det vil naboen også prøve ---
  • Indstillinger
    Hej jeg ser din mand har psoreasis inde i sine hænder. jeg har selv fået psoreasis inde i mine hænder og jeg har prøvet at lægge min kost om jeg har prøvet snart 50 forskellige cremer og salver.. jeg har været hos mange forskellige hudlæger. jeg har prøvet binyrebark hormon creme. men intet hjælper. så nu har jeg fået en pille som skulle svare til en blid form for kemo terapi. men det hjælper heller ikke.. måske det kan hjælpe din mand. hvordan har den D-vitamin hjulpet din mand??

    Hilsen Doske2289
  • Indstillinger
    Vores nabo har haft det forfærdeligt med sin psoriasis lige indtil han blev anbefalet at tage CEM og Bvita fra Wolle.

    Idag har han det fint og kan sove roligt om natten.
  • Indstillinger
    vi har ingen garanti for at det er d vitamin der har hjulpet --men han mener det selv --for det er blevet meget bedre ---
    han får små huller på fingrene --men ikke så tit --det klør ikke --og skaller ikke ---han smør aldrig sine hænde rmere --han føler ikke det er nødvendigt --så det må han selv styre ---men jeg vil have volles medicin i baghovedet--tak for rådet
  • Indstillinger
    jeg har psoreasis i hår på hænder ben i snsigtet og har prøvet meget forskelligt ide 30 år jeg har haft det.det bliver altid værre om vinteren men mod kløe har jeg det sidste år brugt kamille creme fra alkymea i sønderborg hvor jeg bestiller lidt større potioner af gangen direkte fra firmaet og det hjæper mig spielt på benene til sovetid.
  • Indstillinger
    Jeg kender det du beskriver alt for godt. Har haft psoriasis i 18 år og det har været 18 år med kløe og sår. Jeg er nødt til at anbefalde dig en linnement der hedder xamiol. Jeg har brugt den i et år og den er forholdsvis ny på markedet. Alle skæl forsvinder og du ser hurtige resultater. Den er dyr og virkningen vare ikke evigt, men den er pengene værd og der findes ikke creme der får det til at gå bæk for altid. Men det fjerner skællene, som er det mest plagsomme. Jeg har aldrig været så fin som nu. Er super glad for den :-)
  • Indstillinger
    Hej Nettie42

    Jeg har selv. Psoriasis og ved hvor svært det kan være at have det ... I sær det med skæl.
    Når man er mørkhåret...

    Jeg har nogle spørgesmål jeg lige vil stille dig...
    'er det et godt middel?
    Skal man være skalled for at smøre det på / eller hvad det er man skal med det?
    Hvor meget koster det ?
    Og hvor kan man købe det ?

    Håber du svare på alle spørgsmål...
    På forhånd tak
  • Indstillinger
    Hej - ved ikke om det er til nogen nytte, men kamillete virker kølende og dæmpende, samt renser eventuelle sår. Og zink pasta 30% (creme) - fås på apoteket, er godt til krads og åbne sår, det heler meget hurtigt hvis man bruger zink pasta.
Log in eller Registrér for at kommentere.