Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skadet i låret pga. dumhed

Redigeret 25 december, 2010, 12:27 i Sportsskader
hej alle :)
jeg er en pige på 17 år, og jeg var igår til en fest - da jeg er ret smidig, og går til yoga kan jeg nemt gå i spagat - hvis jeg er varm!
Men da jeg igår havde fået lidt at drikke, så skulle jeg da lige blære mig med min smidighed, og tænkte at det skete der nok ikke noget ved, selvom jeg var helt kold. Da jeg så skulle gå i spagat kom jeg også helt ned, men det gav bare et stort ryk i mit lår, og en ubehagelig lyd.
- nu gør det meget ondt, især når jeg sidder ned, og når jeg skal rejse mig - også lidt når jeg går, men ikke helt så slemt.
Det gør ondt helt fra det nederste af ballen, baglåret og lidt ned i benet.

Kan jeg have forstrukket en muskel, eller fået en fibersprængning?

Håber i vil svare og hjælpe mig lidt!

Kommentarer

  • Indstillinger
    det kan meget rigtig være som du selv skriver ---en fibersprængning ---det kan du godt få noget bøvl med ----
    kolde omslag skulle være godt ---flere gange daglig
    VOLTAREN er smertestillende creme man kan smørre på
    men ellers må du til lægen --inden jul ---nu er jeg ikke selv meget for at tage piller ---men jeg får nogle gange en smerte i mit fodled ---og der tager jeg 2 stk ipren ---for at komme i gang ---ellers går jeg forkert på foden og det gør det ikke bedre---
  • Indstillinger
    mange tak for dit svar (:
    - vil du sige at jeg skal tage til lægen og få det undersøgt, eller lige vente et par dage og se om det går lidt over af sig selv?
    - og kan jeg få nogle varige mén af en fibersprængning?

    med venlig hilsen..
  • Indstillinger
    til Sofie
    DU SKAL NOK IKKE GÅ I SPAGAT FORELØBIG----du skal pleje din skade ---persille har givet dig et link---prøv at slå op på det ---det er en god beskrivelse --lad os høre lidt mere hvordan du klarer det ---jeg ønsker det bedste for dig ---hilsen solo
  • Indstillinger
    tak for hjælpen begge to, det var et super godt link!
    Jeg kan mærke at det bliver bedre dag for dag, men jeg kan stadig ikke løbe uden smerter og, eller gøre alle de ting jeg plejer.
    Der kommer nok også til at gå noget tid inden jeg får min smidighed igen, men jeg kan da mærke forbedringer, og det er jo det vigtigste.
    - Det skal nok gå.
    Mvh. sofie, med et ønske om en glædelig og et godt nytår til jer (:
Log in eller Registrér for at kommentere.