Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blister og halsbetændelse, hjælp.

Hej Netdoktor. Jeg har en forespørgsel, i Torsdags blev jeg sendt hjem fra arbejde fordi jeg havde feber og kunne mærke at mine mandler var ved at hæve op, mine kolleger sagde så at jeg skulle gå til lægen. Det gjorde jeg så, hun sagde at mine mandler var på størrelse med to røde golfbolde (det kunne jeg ikke selv mærke), samme tid spurgte jeg indtil noget jeg havde på min underlæbe - hvortil hun svarer at det er en blist. Jeg kan ikke huske forklaringen, om blisten var der først eller mine mandler var hævede og feberen var der først og om det overhovedet er halsbetændelse. Nok om det, hun udskriver en recept på "Primcillin" som jeg skal tage 3 gange om dagen i 10 dage. Det er fint nok, jeg går på apoteket og køber det, og går hjem og lægger mig for mine arme, ben og ryg muskler begynder langsomt at opføre sig som en pose kogt spagetti. Allerede fredag har jeg det meget bedre, næsten ingen feber, mærker ikke rigtigt noget til min hals. Her til morgen (lørdag) mærker jeg overhovedet ikke min hals og min feber er helt væk, og det på min læbe er også næsten så godt som væk.
Fredag ringede jeg til lægen igen, fordi jeg havde glemt at høre om det smittede og hvor længe jeg skulle blive hjemme fra arbejde, hvor hun så spørger ind til hvad jeg laver, og jeg svarer at jeg arbejder i en børnehave, og hun siger så at jeg i hvert fald skal holde mig inden døre frem til juleaften (8 dage i alt).
Så mit spørgsmål er nu, er det stadig noget jeg skal gå ud fra - når jeg hverken har feber eller ondt i halsen, og hvis mine mandler måske bare er en smule hævede så er det vel okay bare at gå på arbejde med "ondt i halsen", det er der jo så mange der gør?
Eller er dette bare et specielt tilfælde fordi der også er en blist indblandet?

Mvh. Kristian.

Kommentarer

  • Indstillinger
    grunden til at du skal blive hjemme til du er helt rask ---er meget klar at forstå----du arbejder i en børnehave ----og du smittet når du har ondt i halsen---altså du risikerer at smitte børnene på din arbejds plads----
Log in eller Registrér for at kommentere.