Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

hjælp jeg har klamydia :(!

her fornylig har jeg fået af vide at mit svar var positivt desværre, og jeg har været sammen med en for 2 år siden, men han havde ikke noget, også har jeg haft en fast kæreste i 3år og han siger han heller ikke har noget, taler min kæreste sandt eller? jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg er helt ud af den. :( jeg har ikke haft nogle symptomer med at jeg var smittet, og vi tror at jeg ikke har haft det i lang tid.
«1

Kommentarer

• Hej der står at klamydia er en bakterie der formere sig i cellerne . og kan også ramme i øjnene. Har din kærste fået taget en ny test sammen med dig. det synes jeg han skulle, jeg har kun hørt om at det var sexuelt smitte. men hvis han ikke har det . kan man så tænke sig at smitten har været på et toilet et fremmed sted du har været. du må prøve at spørge din læge hvor smitten kan komme fra hvis du har fast kærste. så han ikke tror du har haft andre mænd . held og lykke
  • han skal også tjekkes, og han tror netop at jeg har været sammen med andre. og jeg har læst så meget om sygdommen efter jeg har fået den, og der står kun ved at have samlege, så jeg tænker meget over hvordan jeg har fået det. er så meget i tvivl.
  • Hvis det kan smitte til øjnene må det også kan smitte på andre måder skulle man tro.
  • ja der står det kun kan overføres sexuelt uden brug af kondom . og det smitter let. smitten kan også være i endetarmen. nu må du se hvad din kærstes test viser . og tale med din læge , det kan ikke tænkes du er blevet smittet før de to kærster du omtaler, for så er der en logisk forklaring. forstår godt du bliver forviret . men håber du får svar på det held og lykke
  • Klamydia smitter KUN ved kontakt mellem slimhinder. Det smitter let ved samleje og sjældent ved oralsex.

Klamydia smitter IKKE ved at bruge det samme toilet som en der har klamydia, og smitter IKKE ved at dele håndklæde og lignende.

Hvis en kvinde med klamydia føder et barn, kan smitten sætte sig i øjnene og lungerne hos barnet pga. kontakten med moderens slimhinde.

Man kan sagtens have klamydia uden at mærke noget til det.

- - - - - - - - - - -

Din kæreste taler ikke sandt når han siger han ikke har noget. Det er sådan cirka helt sikkert at han har klamydia når du har det.

Men han har jo ret i at du har været sammen med en anden - det var du for to år siden.

At en fyr (eller pige for den sags skyld) siger, at h*n ikke fejler noget, er ikke ensbetydende med, at vedkommende er blevet testet og dermed reelt set VED det.
    Problemet med kønssygdomme er at man kan gå uden symptomer og dermed tro at alt er som det skal være.

Så at fyren for 2 år siden sagde at han ikke havde noget kan du kun tro på hvis han samtidig sagde at han var blevet testet og ikke havde haft ubeskyttet sex siden han blev testet.

Det samme gælder med din kæreste. Han kan kun sige, at han ikke har haft noget med ind i forholdet, hvis han blev testet i tiden imellem sidste sexpartner og dig.

Du siger, at du har læst meget om sygdommen siden du har fået den. Med det mener du, at du har læst meget om den siden du fik den konstateret.

Der er stor forskel, for du kan sagtens have haft klamydia da du mødte din kæreste (hvis altså du havde haft ubeskyttet sex), din kæreste kan have haft det da I fandt sammen hvis han havde haft ubeskyttet sex OG fyren for to år siden kan have haft det.

I kan kun sige, at I ikke havde noget, hvis I var blevet testet ELLER ikke havde haft ubeskyttet sex. Er en af de to ting gældende for din kæreste?

Selvom alle siger at de intet fejler, så har du nu en gang fået det fra en.

Hvis det kun er de to du har haft ubeskyttet sex med nogensinde, så har du fået det fra en af de to.
    Altså må der være en af de to der ikke var blevet testet og dermed reelt set ikke vidste om de havde noget eller ej da de sagde at de ikke havde noget. Eller også har din kæreste ligesom dig haft ubeskyttet sex med en anden i løbet af de tre år I har været sammen.

Eneste måde at vide om man har klamydia på er at blive testet hvis man har haft ubeskyttet sex.

I skal bruge kondom indtil I begge er blevet behandlede og lægen siger, at I er smittefri.

Beklager at jeg vist har gentaget mig selv lidt, men jeg er træt :)
  • jeg er glad for alle de svar jeg har fået, måske er det mig der fik det af ham jeg var sammen med for 2 år siden, og at min kæreste taler sandt med at han ikke har været sammen med nogen, jeg er godt nok meget ked af at jeg har det, og jeg føler mig ''klam og beskidt'' og tænker at det bare ikke burde være sådan. kæresten og jeg bliver ved med at diskutere det frem og tilbage og jeg har fortalt det med ham for 2år siden, vi er begge meget oprørte over det, men min kæreste siger bare at han ikke er ked af det/sur over sygdommen, men over jeg har haft sex med en anden.

vi vil gå fra hinanden nu, fordi han ikke kan leve med mig nu :( øvøvøv
    havde ikke troet en sygdom kunne gøre så meget forandring i ens liv... !!!!
  • nej men er det sygdommen han reagere på . den kærste du har nu. har du haft ham i 3 år . og mødt den anden for 2 år siden . sådan forstår jeg det du har skrevet. for så handler det om noget andet for ham. der må være en anden grund til at han ikke vil leve med dig. du kan spørge ham hvorfor han ikke vil være kærste med dig mere. Du kan foreslå at holde en tænke pause . måske kommer han på andre tanker senere. hej
  • vi snakker i telefon sammen hele tiden, for at snakke om det her, det er begyndt at blive bedre mellem os, vi er begyndt at snakke ordenligt sammen igen, tror bare lige han skulle komme sig lidt over det, det er jo et stort chok for os begge og det var nok bare måden han reagerede på, tror kun vi er venner nu og at det ikke bliver mere, men bare jge har ham i mit liv det er nok. og klamydia endre en del af ens liv, så man skal tænke sig om hvis man ikke bruger kondom, jeg vil kun undlade den hvis ham jeg skal have sex med, bliver tjekket sammen med mig så jeg er sikker på der ikke er nogen sygdom, for jeg har lært en lektie HUSK KONDOM!!!!!!!!!!!!!!
  • Mon ikke det i højere grad er det at du har været sammen med en anden end det er klamydiaen der gør ham vred og ked af det?
  • det er klart han reagere sådan du har smittet ham uden at fortælle du har klamydia, at leve med sådan en sygdom er ikke nemt.
Log in eller Registrér for at kommentere.