hjælp jeg har klamydia :(!
her fornylig har jeg fået af vide at mit svar var positivt desværre, og jeg har været sammen med en for 2 år siden, men han havde ikke noget, også har jeg haft en fast kæreste i 3år og han siger han heller ikke har noget, taler min kæreste sandt eller? jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg er helt ud af den. jeg har ikke haft nogle symptomer med at jeg var smittet, og vi tror at jeg ikke har haft det i lang tid.
Kommentarer
Klamydia smitter IKKE ved at bruge det samme toilet som en der har klamydia, og smitter IKKE ved at dele håndklæde og lignende.
Hvis en kvinde med klamydia føder et barn, kan smitten sætte sig i øjnene og lungerne hos barnet pga. kontakten med moderens slimhinde.
Man kan sagtens have klamydia uden at mærke noget til det.
- - - - - - - - - - -
Din kæreste taler ikke sandt når han siger han ikke har noget. Det er sådan cirka helt sikkert at han har klamydia når du har det.
Men han har jo ret i at du har været sammen med en anden - det var du for to år siden.
At en fyr (eller pige for den sags skyld) siger, at h*n ikke fejler noget, er ikke ensbetydende med, at vedkommende er blevet testet og dermed reelt set VED det.
Problemet med kønssygdomme er at man kan gå uden symptomer og dermed tro at alt er som det skal være.
Så at fyren for 2 år siden sagde at han ikke havde noget kan du kun tro på hvis han samtidig sagde at han var blevet testet og ikke havde haft ubeskyttet sex siden han blev testet.
Det samme gælder med din kæreste. Han kan kun sige, at han ikke har haft noget med ind i forholdet, hvis han blev testet i tiden imellem sidste sexpartner og dig.
Du siger, at du har læst meget om sygdommen siden du har fået den. Med det mener du, at du har læst meget om den siden du fik den konstateret.
Der er stor forskel, for du kan sagtens have haft klamydia da du mødte din kæreste (hvis altså du havde haft ubeskyttet sex), din kæreste kan have haft det da I fandt sammen hvis han havde haft ubeskyttet sex OG fyren for to år siden kan have haft det.
I kan kun sige, at I ikke havde noget, hvis I var blevet testet ELLER ikke havde haft ubeskyttet sex. Er en af de to ting gældende for din kæreste?
Selvom alle siger at de intet fejler, så har du nu en gang fået det fra en.
Hvis det kun er de to du har haft ubeskyttet sex med nogensinde, så har du fået det fra en af de to.
Altså må der være en af de to der ikke var blevet testet og dermed reelt set ikke vidste om de havde noget eller ej da de sagde at de ikke havde noget. Eller også har din kæreste ligesom dig haft ubeskyttet sex med en anden i løbet af de tre år I har været sammen.
Eneste måde at vide om man har klamydia på er at blive testet hvis man har haft ubeskyttet sex.
I skal bruge kondom indtil I begge er blevet behandlede og lægen siger, at I er smittefri.
Beklager at jeg vist har gentaget mig selv lidt, men jeg er træt
vi vil gå fra hinanden nu, fordi han ikke kan leve med mig nu øvøvøv
havde ikke troet en sygdom kunne gøre så meget forandring i ens liv... !!!!