Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge og alkohold

Har lige fået kyssesyge for en uge siden. Det er ved at være over, så ville lige høre hvornår det ville være forsvarligt og drikke igen? Hilsen Dan Jensen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har lægen konstateret kyssesyge? Det lyder lidt mærkeligt hvis du kun har været syg i en uge. Så vidt jeg ved kan man ikke teste for det før man har været syg en uges tid...
    Hvis du ikke har været hos lægen og har fået taget blodprøve, så kan du ikke vide om det har været kyssesyge.

    Nå, men hvis du har fået konstateret kyssesyge (eller du har mistanke om at det er kyssesyge) bør du holde dig fra alkohol til lægen siger noget andet. Vi som ikke kender dine levertal (og er uddannet til at tolke dem) kan ikke vurdere hvor længe det drejer sig om i lige præcis dit tilfælde.

    God bedring :)
  • Indstillinger
    det starten en torsdag hvor jeg fik ondt i halsen. fredag gik jeg til læge hvor han sagde det var halsbetændelse. Så fik jeg penicillin. Da jeg næste morgen vågnede var jeg helt slået ud. Kunne næsten ikke få vejret for min mandler var så hævet. Vi tog til vagtlægen og han podet mig i halsen, og den viste jeg ikke havde halsbetændelse. Jeg blev indlægt til et døgn observation, og fik taget blod prøver. de viste negativ men lægerne havde snakket sammen og de mente det var Kyssesyge. Da jeg tog hjem glemte jeg og spørge om det med alkohol. Nu da jeg ikke har ondt i halsen mere og ikke mærker noget til det. Hvor langt tid tager det normalt før man må drikke igen?
  • Indstillinger
    Det kan være flere måneder fra man føler sig rask der er tale om.

    Jeg syntes, at du skal ringe op til den afdeling du var indlagt på og spørge :)
Log in eller Registrér for at kommentere.