Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhuden sprækker efter sex...

Redigeret 13 januar, 2011, 17:17 i Mandlige sexproblemer
Hej allesammen...

Vi har et problem... Min kæreste har et problem dagene efter vi har haft sex...

Problemet er således at forhuden sprækker og når det så heler så klør det jo voldsomt og gør ondt... Han er så tæt på at sige om han ikke bare skal omskæres... Han har været til læge men der får han bare en ny salve hver gang og det hjælper intet...

Jeg er ude i om det måske kunne være svamp...

Er der nogen der har nogen ideer...

Mvh Akh123

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis forhuden sprækker gang på gang, kan det ende med en decideret forhudsforsnævring p.g.a. de mange ardannelser.

    Hvis jeg var din kæreste, ville jeg straks vælge omskæringen. Ingen forhud = ingen forhudsproblemer resten af livet.

    Jeg er selv fuldt omskåret på 9. år og kan kun anbefale det.
  • Indstillinger
    Ja jeg ville også tænke at forhuden er for stram til at klare bevægelserne . og der ved revner. det kan i ikke blive ved med. det er også smertefuld enten en forhud forstørrelse eller omskåret jeg ved ikke hvad der er bedst. held og lykke
  • Indstillinger
    Han har bare ikke haft problemer før, det er kommet her for ca. 2 år siden begyndte det så småt... Men i vil mene det bedste er at få fjernet forhuden ???
  • Indstillinger
    Det er ham og lægen der skal afgøre hvad der skal laves . lægen gør nok ikke noget før han selv ønsker at få noget gjort ved det. kan hans penis være vokset mere inden for de 2 år så forhuden er blevet strammere. jeg ville nok gå ind for forhud forstørrelse med beskyttelse af urin røret . samt give kvinden mere følese ved samleje . men det er ham der skal afgøre det. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej med dig
    Der findes en hudsygdom som hedder Lichen Sclerosus. Den ses oftest hos kvinder og sidder da i de ydre kønsorganer, hvor det klør, huden sprækker og sex er meget smertefuldt. Denne hudsygdom kan også ramme mænd. Da kaldes den BXO.
    Prøv engang at læse om det, for det lyder som om det meget vel kan være det. Så er det en hudlæge du skal til og have taget en biopsi for at stille diagnosen.
    De bedste hilsner Anette
  • Indstillinger
    AnonymousAnonymous
    Redigeret 27 januar, 2011, 08:03
  • Indstillinger
    Her er et link, hvor der står noget om BXO: http://en.wikipedia.org/wiki/Balanitis_ ... obliterans

    Omskæring er nævnt som en mulig løsning, og så ville jeg helt klart vælge en høj og stram omskæring, hvor alt forhud fjernes (både indre og ydre).
  • Indstillinger
    Hej.


    Jeg vil råde jer til at få grundigt undersøgt, hvad der er årsagen til problemerne,

    Men jeg vil fraråde jer at bruge omskæring som løsning.

    Jeg blev selv omskåret som 19 årig pga. forhudsforsnævring. Jeg havde meget ubehag af selve sårhelingen. Det er ubehageligt at have helende sår på ens penis. Alle mænd får indtil flere rejsninger under søvn. Forestil dig at få rejsning når du har syninger og hellende sår på kanten af resten af forhuden. Det er meget ubehageligt.

    Efter at sårene var helet, så er det meget ubehageligt at have penishovedet til at gnide på stoffet i dine underbukser. Dette varer indtil hovedet er hærdet, så hovedet ikke er så følsomt. Dette betyder til gengæld at dit sexliv bliver forringet, da du ikke kan nyde sex med kvinder pga den nedsatte følsomhed.

    Jeg er nu 51 år og med alderen mister du også noget af følsomheden i penishovedet. Jeg kan godt få orgasme, men det er et slid at nå dertil pga. af den nedsatte følsomhed.

    Jeg er ved at restaurere min forhud. Dette gøres i håb om at en ny forhud kan give mig noget af min følelelse tilbage og dermed et bedre sexliv. Jeg kan desværre ikke få det hele tilbage da der fjernes omkring 20.000 nerve ender sammen med den den omskårne forhud. Men flere som har fået restareret deres forhud fortæller om et meget forbedret sexliv. Det er mit håb nu.


    Penishovedet er fra naturens side designet til at være dækket af et beskyttende lag hud, på samme måde som klitoris er beskyttet. Lad for guds skyld være med at tage chancen.


    Du kan læse noget om ulemperne her

    http://www.intactamerica.org/
Log in eller Registrér for at kommentere.