Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Syg i 8 uger

Redigeret 15 december, 2010, 04:37 i Lungeproblemer
Hej alle
Jeg skriver i håb om, der er nogen som kan give mig nogle gode råd med på vejen eller lignende.

Her kommer mit sygdomsforløb:

For 8 uger siden fik jeg pludselig høj feber, hvilket jeg havde i 2-3 dage, hvor efter jeg begyndte at hoste. Hosten blev i den næste uge gradvist værre. Det skal lige siges, at det var/er hoste med opspyt og på intet tidspunkt har været tør hoste. I de næste par uger fortsatte hosten og hvis jeg anstrengte mig for meget fik jeg nemt lidt feber igen.
Efter ca 3 uger besluttede jeg at gå til lægen, da hosten var enormt generende og min almene tilstand heller ikke være særlig god. Lægen lyttede til mig og mente at kunne høre noget på min venstre lunge. Jeg fik taget blodprøve. Mit infektionstal var "lige på grænsen", og lægen udskrev penicillin til mig. Efter et par dage viste det sig, at jeg ikke kunne tåle medicinen (jeg hævede voldsomt), og da jeg snakkede med lægen, mente han på baggrund af mine prøver, at jeg IKKE skulle have noget andet.

Jeg gik så yderligere 2½ uge, og begyndte så at få feber igen. En fredag aften havde jeg pludselig 40,9 i feber og var meget skidt, hvorfor jeg besluttede at ringe til lægevagten. På sygehuset mente de med sikkerhed at det var en atypisk lungebetændelse, hvorfor jeg skulle have antibiotika med det samme. Efter at have taget hele kuren hostede jeg stadig - kun med den forskel, at opspyttet ændrede sig fra at være tykt og gulligt til at være tyndere og hvidt. Jeg begyndte at få høj feber igen (hele tiden over 39). Jeg har så været ved lægen og få taget blodprøve, selvom lægen mente, at antibiotikaen havde taget det, der var. Jeg afventer nu svar, mens jeg ligger i sengen med konstant høj feber og hoste, og "forkølelse".

Er der nogen, der har været igennem et lignende forløb? Det skal lige siges, at jeg ellers er en sund og rask pige på 20 år.

Hvad tænker I om mit sygdomsforløb - og er der nogen, der har råd til, hvad i alverden jeg kan gøre? Er efterhånden ved at være meget frustreret.

God jul til jer alle - og tak fordi I har gidet at læse mit indlæg.

vh Sunshine
Log in eller Registrér for at kommentere.