Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sidestik

Redigeret 15 december, 2010, 10:06 i Åben debat om smerter
Jeg ved ikke helt hvad det er, men her de seneste uger har jeg oplevet sidestik komme uden nogen vild stor overlast.
Det kommer når jeg går, i hvad er et helt normalt tempo for mig. Det er ellers aldrig sket... Jeg er nød til at gå med musseskridt, og holde vejret lidt, slippe, og trække vejret meget langsomt for ikke at få ondt.. Eller stå helt stille, for at det går over. (men så begynder det igen, så snart jeg går videre)

Jeg tænkte det måske havde noget at gøre med at jeg her i forbindelsen med vinteren har oplevet en masse slim i lungerne, og jeg begynder at hoste og have lidt svært ved vejrtrækning når jeg får det koldt.
Kan det have noget med det at gøre? Jeg har lige været forkølet for en måneds tid siden, og det er ikke derfor..

Ps. Jeg ryger ikke (ikke mere, jeg holdte op for næsten et halvt år siden)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg tænker om det kan være din lunge det hiver i når du trækker vejret og går. . når du lige har været forkølet og hoster slim op . skulle du lige kontakte lægen og få lyttet på dine lunger. eller hvis andet er galt. normalt får man sidestik hvis man løber. så der må være en anden forklaring. held og lykke
  • Indstillinger
    hvis du slår dig ind på sidestik--som også kaldes sidesting --vil du kunne læse en del om det --der er ikke helt klare linier hvorfor det opstår --men det er spændende at læse om --fordi jeg som barn og ung led meget af det ---
    men fik aldrig at vide hvad det skyltes --nu som voksen er det gået væk --og jeg har glemt alt om det --indtil nu
  • Indstillinger
    Det jeg har læst mig til på nettet er, at sidestik/sidesting opstår når man overanstrænger sig fysisk, som fx. ved løb. Og folk der ikke er i den bedste form, oplever det oftere/lettere.
    Men sagen er jo at det opstår når jeg går, og SÅ dårlig form er jeg heller ikke i, og jeg plejer normalt at gå meget, især til og fra skole. Og det har som sagt ikke været et problem før.
    Men det begyndte ca. i forbindelse med at jeg begyndte at hoste slim, specielt når jeg kommer ud i kulden
  • Indstillinger
    hvis du bliver ved med hoste --skal du kontakte lægen ---måske det er lungsbetændelse --jeg er ikke læge ---så det er ikke en dianose jeg stiller
Log in eller Registrér for at kommentere.