Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

syge hele tiden hjææælp

Ronni1980Ronni1980
Redigeret 12 december, 2010, 02:52 i Vitaminer og mineraler
hej alle

ville høre om der er nogen der har nogle forslag til mig?

Det drejer sig om min kone og jeg og vores lille pige på 2 år
vi blir meget tit syge , og vi ved ik hvad det skyldes, vi prøver at spise sundt med nogle grønsager til aftensmad, og vitamin piller hver dag, men syndte stadig vi blir meget syge.

Er der nogen der har prøvet det samme som har taget noget tilskud som hjælper, vi har snakket om at drikke noget smoothes og drikker frisk appelsin juice, og måske det vil styrke vores imunforsvar, så vi ik blir så syge altid, nogen der har nogle gode råd til os,,

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som en udmærket ide, men for nogle år siden så jeg en udsendelse i fjernsynet, hvor det viste sig at opvaskemaskinen kan være en bakteriebombe af rang, og man faktisk godt netop kan få disse gentagne omgange med sygdomme, så muligvis I også skal kigge på, om den er ordentlig ren og jævnligt bliver renset?

    Da det er jer alle tre, så kan det muligvis godt handle om noget elementær hygiejne, der ikke er helt i orden, og der derfor er noget, der "kører i ring". Det behøver ikke handle om, at der ikke er rent hos jer, men måske bare nogle enkle detaljer, der bliver glemt?

    Husker I at lufte godt ud - hver eneste dag?

    Prøv også at tænke i disse baner, for det kan altså sagtens være grunden til, at I bliver syge hele tiden.

    Men - ellers vil jeg da foreslå at i stedet for bare at tage en vitaminpille, så gå til lægen og få taget en prøve på hver af jer, der kan vise, om der er noget helt bestemt vitamin eller mineral, I er i underskud for.
  • Indstillinger
    der kan godt være i en periode når man har små børn der går i dagpleje eller børnehave vi er mere udsat for smitte . når i spiser sundt og vitaminer . er det jeres hygiejne. med at vaske finger efter i har været ude blandt andre mennesker. rørt ved indkøbs vogne. tørret næse. og sådan ting der kan bringe smitten videre. i børne have har de engangs klude at tørre finger i . det kan også hjælpe. at smitten ikke breder sig så hurtigt.
  • Indstillinger
    tak for svar begge to, det med opvaskeren skal jeg lige huske, og jeg syndtes ik vi er så gode til at lufte ud , især ik når man har små børn man er jo bange for de får træk, men vi har overvejet at tage noget natur tilskud til opbygning af imunforsvaret :)
  • Indstillinger
    Jeg tager en vitaminpille, omnimin. For hvis det I køber er supermarkedets billige vitaminpiller, så tror jeg ikke de hjælper. Det er kun kunstige vitaminer.
    Så tager jeg apotekets levertran. Jeg er aldrig nogensinde forkølet.

    Husk også et så lille barn må ikke få den samme dosis vitaminer som jer. Hun skal have børnevitaminer.

    Jeg har været til et møde, hvor en forsker fortalte og viste på tavler, hvor mange vitaminer, der er i økologiske grøntsager og de almindelige. Der er en meget stor forskel. Der er langt flere vitaminer i de økologiske.
    Mit barnebarn var altid syg af forkølelse. Hun troede vist ikke rigtig på, hvad jeg fortalte. Men så sagde hendes halslæge det samme. Det troede hun på. Nu er hun så godt som aldrig forkølet mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.