Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan urtete være giftig ?

Redigeret 13 december, 2010, 04:02 i Irriteret tyktarm
Kan urtete mon være giftig? Min mand laver en stor termokande urtete, og tager med på arbejde. Somme tider får han nok ikke drukket den kande te inden for et døgn. Og to gange har han været ude for, at når han drak det sidste te, der jo var lidt afkølet, så fik han kvalme og blev svimmel, og den ene gang kraftige opkatsninger i ½ døgn. Jeg drikker selv 1 liter urtete i døgnet og har ikke haft problemer. Hilsen TRILLE1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker, at det nok snarere er det at han laver teen og lader den stå i thermokanden op til et døgn før han drikker den...

    Det er da et forsøg værd at have kogende vand med sig og thebreve. I kan evt. selv lave thebreve af almindelig theposer...
  • Indstillinger
    For lidt og for meget fordærver alt-

    Urtete er jo et vidt begreb. Der findes mange forskellige slags. Måske er der noget i den urtete din mand ikke tåler. Jeg tror man skal være lidt forsigtig med, hvad man indtager.

    Hvad er der i den urtete. Hvad kan det eventuelt påvirke. Jeg ville aldrig drikke noget, som jeg blev dårlig af. Det er jo et klart advarselssignal om, der er noget galt.
  • Indstillinger
    Jeg tror bestemt også, at det er fordi theen har stået i termokanden for længe.
    Engang spiste jeg nogle urtepiller, der var blevet for gamle og jeg blev så syg. Siden har jeg mange gange spist urtepiller uden, at der er sket noget. Man ville jo heller ikke drikke mælk, der havde stået i en termoflaske i over et døgn.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.