Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine i 3 år!!

Hej!
Jeg er en pige på 14 år, og jeg har haft hovedpine, fra da jeg var 12 år, og det er konstant.
Smertestillende virker ikke, jeg har prøvet at være til:
Fys.
Healer
læge
sygehuset
KST (Kranio sakral terapi)
Zoneterapi
Akupunktur
Magnesium kosttilskud
Vi tror, det kommer fra en dag, jeg var i et "legeland" (Baboon City) Hvor jeg var inde i et mørkt rum, hvor jeg så løb ind i en. Jeg fik næseblod og kvalme. I en uge havde jeg ondt i næsen, som jeg stadigvæk har lidt.
Efter nogle få uger fik jeg hovedpine.
På sygehuset er jeg blevet røgnetfotograferet, men det så fint ud. Det var også meningen, at vi skulle have taget et røgen af kun min næse, men det ville sygeplejerskerne ikke alligevel.
Jeg har fået tjekket mit syn, og det er helt fint. Jeg har også været henne ved tandlægen, og se om det kunne have noget med mine tænder at gøre, men det var det heller ikke.

Jeg håber virkelig, at der er nogen, som kan hjælpe mig!!
Enten nogen som har prøvet det, eller nogen som har været ved en, som måske kan hjælpe mig!

Ps. jeg har hørt at hvis man får en hjernerystelse og man ikke holder sig i ro, eller hvis man ser fjernsyn kan man få hovedpine resten af sit liv. Er der virkelig ikke noget man kan gøre ved det??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har længe haft hovedpine når jeg havde menstration og når jeg var stresset (ofte havde jeg ondt) - og så slog jeg hovedet voldsomt for ca. 4 år siden, hvilket løbende har gjort ret ondt tillige.

    Jeg er begyndt at spise magnesium kosttilskud og er sluppet helt af med det hele efter at have spist kosttilskuddet i ca. 2 mdr.

    Jeg ved godt jeg især har haft problemer med stress og menstrationsmigræne, men synes generelt mine hovedpiner er blevet nærmest ikke eksisterende hvor jeg før havde hovedpine op til 2-3 dage om ugen.

    Så det er måske et forsøg værd i bare 2 måneder og se om det virker!?

    Ellers fortsæt med de alternative metoder - havde en veninde der slap af med en kronisk hovedpine efter 5 år på alternativ vis - kan ikke huske præcist hvad :-(

    Held og lykke...
  • Indstillinger
    Hej Melissa Victoria

    Hovedpine er altid kun et symptom på noget andet. Efter det du fortæller, tror jeg, at chokket fra situationen, hvor du løb ind i en anden i det mørke rum, har sat sig i dit nervesystem og at det er det, der skaber hovedpinen. Kvalme (som du fik i situationen) er en helt naturlig reaktion på chok.

    Du har prøvet meget behandling, der går ud på at helbrede symptomet, men ikke noget, der går ud på at helbrede den eftervirkning, som oplevelsen kan have givet psykisk.
    Det vil være behandling, man selv skal betale for og som dine forældre skal indvilge i. Det skal i så fald være hos en psykolog eller terapeut, der også arbejder med kroppen (f.eks. SE-terapi http://seforeningen.dk/ eller en dygtig hypnoterapeut).

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.