Herpes?
Jeg mistænker at jeg har fået et udbrud af herpes i kønsdelene.. Men samtidig har jeg også en meget øm, blist-lignende ting inde i munden ved siden af en udvoksende visdomstand - kan dette i virkeligheden også være herpes?
Det gør helt vildt ondt og svier..
Har bestilt tid hos min læge vedr. udbrudet i underlivet - nu blev jeg bare i tvivl om det i munden egentlig ikke også kan være herpes..
Det gør helt vildt ondt og svier..
Har bestilt tid hos min læge vedr. udbrudet i underlivet - nu blev jeg bare i tvivl om det i munden egentlig ikke også kan være herpes..
Kommentarer
Herpes i underlivet starter med små blærer der klør rigtig meget. Bliver det ikke behandlet, brister blærerne og begynder at væske. Herefter dannes der sår og det begynder at brede sig.
Det svider og gør ondt når man tisser.
Lægen giver dig sandsynligvis nogle Zovir tabletter, du skal tage 3 gange dagligt. Efter nogle dage, begynder det at lette smerterne.
På apoteket kan du købe lokalbedøvende creme, som du kan smøre med inden du skal tisse. Det kan hjælpe en hel del.
Det du har i munden KAN godt være herpes, men få det lige tjekket for en sikkerheds skyld, når du alligevel skal til lægen.
Det kan også være en almindelig blist. Mod det kan du også få noget på apoteket, der kan få dem til at forsvinde lidt hurtigere.
Husk for eftertiden på, at hvis du har haft herpes én gang, så har du det i kroppen, og det kommer nemmere igen. Bl.a. ved oralsex.
Johanne