Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anti depressiv medicin

Redigeret 9 december, 2010, 16:32 i Åben debat om depression
Hej :)

Er der nogle der har efaring med Fluoxetin Actavis?
Og specielt med bivirkningerne af det ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    jeg har været på dem de sidste 4 år, og har ikke rigtig haft nogle bivirkninger, bortset fra manglende appetit og dermed følgende vægttab..
    Vh Clara
  • Indstillinger
    Okey, det er rigtig beroligende at høre :)
    Kan man mærke en virkning af dem ?
    Og kan du huske hvor længe der gik inden de virkede?
  • Indstillinger
    Hej Kamilla.

    Det lyder som om, at det er helt nyt for dig at skulle på antidepressiv medicin.

    Jeg kan godt forstå, at du gerne vil høre andres oplevelser med den medicin du skal tage, men jeg vil lige huske dig på, at medicin virker meget forskelligt fra person til person.

    Derfor kan du sagtens få andre bivirkninger end jasmine.

    Der findes mange forskellige typer antidepressiv medicin, og det præparat som er godt for mig er måske rigtig skidt for dig på grund af bivirkninger. Og omvendt.

    Læs indlægssedlen i pakken til de piller du skal tage (eller læs den på internettet), sådan at du er forberedt på hvad der kan være af bivirkninger her den næste tid.
    Hvis du får bivirkninger, så husk dig selv på, at det netop er hvad det er: BIVIRKNINGER, og at symptomerne formentlig forsvinder i løbet af kort tid. Hvis bivirkninger ikke går over eller er meget ubehagelige, så skal man tale med lægen om det.

    Du skulle meget gerne kunne mærke en bedring i din tilstand i løbet af det første par uger du tager antidepressiv medicin, men der kan godt gå op til et par måneder før man får den fulde effekt.

    God bedring :)
Log in eller Registrér for at kommentere.