Mærkelig knopper ala hård hud og lokalt meget tør på området
Jeg har fået en mystisk knop på skulderen, der mest af alt virker som meget tør hård hud. Det kløer ikke, men er derimod lige så følsom som normalt (modsat alm. hård hud) og virker lidt elefanthud agtigt. Har haft den i et par uger nu.
Dertil har jeg også meget pludseligt fået hvad der ligner en masse røde prikker på brystet, og det ligner ikke bumser i normal forstand, men mere som i noget udslæt, som havde man brændt sig på brændenælder.
Har ringet til lægen, men de har som sædvanlig aldrig tid, så tænkte jeg ville høre herinde. Sekretæren siger det kan være vinter-knopper?
- Det har jeg dog aldrig hørt om, og tænker det også må kræve man opholder sig meget udenfor, hvilket ikke er tilfældet for mig.
Har I nogle ideer til at kaste lidt lys over sagen eller nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Peter
Dertil har jeg også meget pludseligt fået hvad der ligner en masse røde prikker på brystet, og det ligner ikke bumser i normal forstand, men mere som i noget udslæt, som havde man brændt sig på brændenælder.
Har ringet til lægen, men de har som sædvanlig aldrig tid, så tænkte jeg ville høre herinde. Sekretæren siger det kan være vinter-knopper?
- Det har jeg dog aldrig hørt om, og tænker det også må kræve man opholder sig meget udenfor, hvilket ikke er tilfældet for mig.
Har I nogle ideer til at kaste lidt lys over sagen eller nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Peter
Kommentarer
Nu ved jeg ikke om der er '' flager'' over de råde knopper ... Men det kunne godt lyde som om du havde psoriasis
Jeg vil råde dig til at.besøge en hud læge '' med mindre hvis du har gjort det ... ''
Det er noget der kaldes "fransk rosen", og det er ufarligt og går i sig selv efter 4-6 uger.
Beskrivelsen kan ses her:
http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/ ... rosen.aspx