Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Orker snart ikke mere :(

Hej med jer.
Jeg har tidligere været herinde og skrive omkring mine mave/tarm problemer og om kronisk forstoppelse. Jeg kæmper stadig rigtig meget med forstoppelse og slimen og blodet bliver bare ikke mindre af den grund, dog skal det lige siges at jeg stille og roligt er ved at komme mere og mere på toilettet, men det er en evig kamp om at få noget ud uden smerter eller flere minutter på badeværelset for at trykke og nærmest græde af smerte.
Siden sidst er jeg flyttet fra Silkeborg til Næstved og overvejer nu at få genoptaget min sag som en second apinium (staves) for det kan ikke være rigtig at det skal fortsætte på den her måde.

Ud over min mave/tarm problemer, så bliver jeg ekstrem udspilet når jeg spiser. Det giver kramper, smerte, trykkende fornemmelse, kvalme osv.
Det er heller ikke ligefrem rart at blive spurgt i tide og utide om jeg er gravid, men jeg kan ikke gøre noget for at hindre at jeg bliver udspilet. Har prøvet alt fra at spise rigtig langsom til at drikke ekstra meget når jeg spiser og stadig uden virkning.

Jeg har pt. bestilt en tid ved min nye læge til på fredag og så må vi se hvad hun siger, men indtil da ville det være rart hvis jeg havde lidt info jeg kunne tage med, hvad det evt. kan være eller hvad jeg skal sige, kræve osv. I første omgang skal jeg nok igennem blodprøver igen, men jeg håber at de vil genoptage sagen og sende mig til tarmundersøgelse igen for et eller andet sted så kan jeg ikke se at det "kun" kan være en kronisk forstoppelse mere. Jeg nægter afføringsmidler igen da de ikke hjælper mig på nogen måde, så nu må de gå det længere for jeg orker snart ikke mere :'(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tyler Girl

    Jeg ved ikke, om du kan bruge en alternativ synsvinkel til noget, men det er da et forsøg værd.
    Vores krop og kroppens funktioner afspejler vores sind og psyke. Så en kronisk forstoppelse, kan i overført også være en kronisk forstoppelse rent psykisk. Jeg tænker på, om du mon har mange følelser, du holder tilbage?

    For mig er det været sådan, at når jeg åbner mig for følelserne og lader dem komme frem, så fungerer min mave og når jeg blokerer og lukker af følelsesmæssigt, så får jeg forstoppelse. Det er ikke altid, jeg er bevidst om, at jeg lukker af, men så fortæller min mave mig det.
    Det er ikke ualmindeligt, at der er en sammenhæng mellem f.eks. mave-/tarmproblemer og psykiske/ følelsesmæssige problemer.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg kunne ikke have det bedre psykisk end jeg har nu. Jeg er psykisk i så stor balance at det ikke kan være det. Uanset om jeg åbner eller lukker er der problemer´, så ved ikke helt hvad jeg skal tro.
    Ved godt at man kan lukke af for nogle følelser, men ved ikke hvad det skulle være.
    Må håbe på at min nye læge kan finde ud af noget..
    Men tak for svaret
  • Indstillinger
    Nu er det ikke for at fremture og være påståelig, men hvis man har lukket af for nogle følelser, så er det ubevidst, så man ikke engang selv ved det. Det er min erfaring, at fysiske problemer der ikke har nogen påviselig fysisk årsag ofte har en psykisk årsag, man skal grave lidt dybere for at finde.

    Jeg håber, at din læge finder ud af noget, så du kan få det bedre, men ellers kan det altså være muligt at gå andre veje, så du ikke bare skal 'lære at leve med det'.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hvorfor får du ikke noget for din forstoppelse. jeg får medilax og laxoberal dråber til afførring de kan købes på håndkøb på apotek. og er meget effektiv især laxoberal . har du fået en kikkert undersøgelse ned i din mavesæk. og set om maven eller tarmen ikke tåler det mad du spiser. eller der er andet galt. luften hober sig vel også op . hvis du har forstoppelse . har du lagt mærke til om syltede grønsager. røget og saltede mad giver dig ekstra problemer.
Log in eller Registrér for at kommentere.