Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg endometriose?

Redigeret 6 december, 2010, 17:57 i Endometriose
Jeg har været ved lægen og gøre klar over mit problem. Men føler ikke jeg bliver taget alvorlig.

Jeg gjorde lægen obs på at jeg har utrolig kraftige smerter + blødinger etc. Men fik den oplysning at jeg skulle prøve ligge mine P-piller i et par måneder og se om det blev bedre. Mig bekendt, får man p.piller, hvis man har smerter (at de kan afhjælpe problemet).

Jeg har følgende symptomer; (beskriver det som det er uden lægge låg på, så I kan hjælpe mig til om jeg muligvis har den lidelse)

Jeg bløder i op til 14 dage (svinger, men aldrig mindre end en uge, gerne over).
Jeg bløder så kraftigt at bind ikke kan følge med og det løber ud over (der kommer så meget på en gang, at det ikke kan nå blive opsuget)
Jeg har sorte klumper som kommer med ud (sort slim klump)
Kan ikke passe studie og arbejde imens pga forfærdelige smerter. Nogen gange gør det så ondt jeg har kastet op, samt taber jeg mig altid pga jeg føler mig syg og mister appetiten.

Jeg tør og vil ikke ligge mine piller,det vil betyde jeg ikke kan passe mit studie og job og dermed få for meget fravær.

Så nu jeg endt i den situation at jeg ikke holder mine pauser hvergang, da jeg simpelhen ikke kan tillade mig at blive væk fra skole etc.

Nogen som kan give mig råd/vejledning til, hvad jeg kan gøre nu? Og om jeg har denne lidelse evt.

Kan jeg kræve at få en kikkertundersøgelse?

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg ved ikke om du har en sygdom. men det lyder bestemt til du skal til læge . en gynækolog der kan undersøge dig og se hvorfor du bløder så meget. du skal følge lægens råd. hvis det er pillerne der påvirker dig. det er vigtigt du gør som de siger. eller søger hjælp igen hos en anden læge hvis du ikke føler dig godt behandlet af . denne. du skal tænke på du måske engang skal kunne få børn. så er det vigtigt du behandler dit underliv godt. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.