Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

indgroet hår efter voks - røde knopper :(

Hej

Jeg har fået fjernet hår på mine ben ved hjælp af epileringsmaskine, og nogle af hårene er blevet til indgroet hår og området er blevet rød. De af dem jeg har prøvet at få ud er nu blevet til røde knopper og de går ikke væk.
Det er nu snart 2 uger siden og jeg er ved at være godt træt af dem :(
Er der nogle der kan anbefale en metode til at komme af med de røde knopper. evt. en creme? Eller anbefale en hudlæge som man kan spørge til råds?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Uh, indgroede hår er ikke rart.

    I stedet for at tage direkte til en hudlæge ville jeg tage til den praktiserende læge.

    Hvis det klør og er meget generet kan der være gået bakterieinfektion i det, og det kan man få creme mod.
    Hvis lægen vurderer det nødvendigt kan h*n henvise til en hudlæge.

    Hvis du fik gjort det på en klinik kan du også prøve at tage kontakt til dem.
  • Indstillinger
    Hej,

    I Matas og på Apoteket har de noget creme, som desinficerer efter barbering og voksbehandling.

    Jeg har selv brugt noget Aloe Vera-noget, og det var effektivt.

    Jeg har også altid døjet med røde knopper, ja, nærmest bumser, efter hårfjerning.

    De indgroede hår kan du nok ikke forhindre, men rengør området, fjern de indgroede hår med en pincet og smør cremen på. Det kan i hvert fald hjælpe lidt :)

    Det er vel i princippet også det mænd gør med barbersprit??
  • Indstillinger
    indgroede hår kan man forhindre ved:
    1. Peel din hud dagen før voks/epilering - brug evt. olie med salt
    2. Inden voks: desinficer med klorhexidin eller anden huddesinficerende
    væske. Vent til huden er tør.
    3. Lav din voks/epilering
    4. Rens området igen
    5. Smør med creme - gerne Aloe Vera der er svagt desinfiderende.

    Vedligeholdelse af huden: peel din hud en gang om ugen og husk at bruge creme. Hvis din hud er tør når du skal vokse/epilere risikerer du at hårene knækker og de vil føles som skægstubbe.
    Skulle du få et par indgroede hår kan du klemme om "bumsen" med en pincet og trække håret ud - husk at desinficere.
Log in eller Registrér for at kommentere.