Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min sexlyst er for stor :-(

Redigeret 11 december, 2010, 11:59 i Åben debat om sex
Jeg har siden min sex debut haft meget stor sexlyst.
Dette er et problem fordi min kones behov er meget lille i forhold til mit. Og et ægteskab på over 12 år skulle nødigt gå i vasken, men jag finder det mere og mere svært at leve med fra år til år.
Kan jeg gøre noget for at få mindre lyst? Evt. ved terapi eller med medicin?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Somme tider kan et meget stort sexbehov hænge sammen med nogle psykiske/følelsesmæssige problemer. Det kan f.eks. handle om, at alle følelser 'seksualiseres'. D.v.s. at hvis man bliver vred, ked af det, har behov for omsorg, eller er glad eller har brug for at slappe af etc., så bliver disse følelser erstattet af trang til sex. Eller også føler man, at man kun kan få afløb for sine følelser eller at éns behov kun kan blive tilfredsstillet med sex, selvom de dybest set handler om noget helt andet.

    Hvis man ikke har lært at give udtryk for sine følelser og behov verbalt, er det meget naturligt, at de så må ud på en anden måde. Så kan de komme ud igennem handling i stedet for gennem ord. Da mange mennesker (måske især mænd) ikke så gerne taler om følelser, tror jeg, at det er meget almindeligt.

    Hvis dette er tilfældet for dig, så kan terapi givetvis hjælpe.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    du har jo også lov til at tilfreds-stille dig selv ---i de perioder din kone ikke har lyst ---selv om det selvfølgelig ikker er det samme --men det var måske også en ide at gå i parterapi ---hvis ikke det er noget i kan tale om ---
    i skal måske lære et nyt mønster ---at dyrke jeres sex på ---
  • Indstillinger
    Redigeret 29 december, 2010, 01:06
  • Indstillinger
    nej det giver ingen mening ---men hvad vil du gøre ved at din kone og dig har forskelligt behov for sex --det er svært for dig ---men hvad med din kone det er sikkert også svært for hende at yde mere end hun har behov for--
    og hvis du finder en anden kone --er det ikke sikkert at i matcher bedre ---
    har du talt med din læge om dit problem ---
  • Indstillinger
    Det er ganske normalt at vi har forskellig lyst til sex, det er sikkert og vidst..


    kan sagtens forstå du ikke ønsker at dit ægteskab skal ødelægges pga det..
    Er selv netop kommet ud af at forhold på 5 år hvor vi havde meget forskellige lysten uden tvivl..
    det der med at mænd siger at kvinder tit har hovedpine osv .. det holder ik.. mænd gør det godt nok også tit.. om det var for at slippe for at være seksuelt sammen med mig ved jeg ikke...
    Min pointe er, at jeg var sikker på han var mig utro og havde andre på sidelinien, da han aldrig gad sex når jeg gad og jeg til sidst måtte tigge om sex bare for at få noget en gang om måneden.. eller hive en kvinde mere med hjem før han fandt sexoplevelsen interessant..

    det hele endte så med jeg skred fra ham da han er den eneste fyr i mit liv der ikke har udvist en form for lyst til nærhed og intimitet med mig efter de første 2 år var gået... tænk - det føltes næsten som de skrækhistorier folk kommer med ang om at være gift at ens sexliv dør... det vil jeg simpelthen ik tro på skal være en sandhed.. :)

    jeg prøver blot at sige, i sagtens kan finde løsning på det her.. evt tag en seriøs snak med din kone, fortæl hende om din lyst og forhør dig og hvordan hun ville ha det med hvis du måske gjorde det selv nogle dage og andre dage måske endda gjorde det foran hende eller lign.. det er der altså mange kvinder som tænder på.. altså uden de behøver være med.. men for manden føles det ikke som om han er alene om det hvis hans Kone/kæreste eller lign er med i rummet og nyder det sammen med dig :)
  • Indstillinger
    Peju. Ja, jeg forbavses lidt over, at du godt kan forholde dig til Solos indlæg, selv om du afviser det, men Helenes forholder du dig ikke til, selv om hun rent faktisk giver dig ret i, at noget terapi sikkert er en god ide.
Log in eller Registrér for at kommentere.