Rejse og udebleven menses
Hej ..
Jeg haaber virkelig at i kan hjaelpe mig, og goer mig rolige paa min rejse.
Jeg startede min rejse for 1maanede og 1 uge siden. & jeg skal rejse rundt de naeste 5maaneder, derfor ville det vaere rart at blive rolig igen. Jeg fik min menses 3dage inden jeg rejste, og derfor skulle jeg gerne have haft min menses for 9dage siden, men jeg venter stadig.
Jeg vil hoere jer, om det er normalt og om jeg skal bekymre mig? Jeg er rejst til lande med andre klimaforholde, maden er mere fed, jeg har taget en smule paa. Normalt dyrker jeg rigtig meget sport, men her paa rejsen har jeg ikke dyrket sport, og jeg spiser meget mere end jeg plejer - hvilket skyldes at jeg har taget paa.
- Kan dette vaere grund til at jeg ikke har faaet min menstration?
jeg er 20aar, vejer 56kg. og er 167 cm. tager ikke p-piller, jeg er stadig jomfru, derfor kan vi godt glemme alt om graviditet heldigvis. Men jeg faldt over ordet kraft, hvilket jeg rigtig gerne vil glemme alt om .
Jeg haaber virkelig at i kan hjaelpe mig hurtigst muligt. Haaber at det er normalt naar alt forandres i sin hverdag.
Jeg haaber virkelig at i kan hjaelpe mig, og goer mig rolige paa min rejse.
Jeg startede min rejse for 1maanede og 1 uge siden. & jeg skal rejse rundt de naeste 5maaneder, derfor ville det vaere rart at blive rolig igen. Jeg fik min menses 3dage inden jeg rejste, og derfor skulle jeg gerne have haft min menses for 9dage siden, men jeg venter stadig.
Jeg vil hoere jer, om det er normalt og om jeg skal bekymre mig? Jeg er rejst til lande med andre klimaforholde, maden er mere fed, jeg har taget en smule paa. Normalt dyrker jeg rigtig meget sport, men her paa rejsen har jeg ikke dyrket sport, og jeg spiser meget mere end jeg plejer - hvilket skyldes at jeg har taget paa.
- Kan dette vaere grund til at jeg ikke har faaet min menstration?
jeg er 20aar, vejer 56kg. og er 167 cm. tager ikke p-piller, jeg er stadig jomfru, derfor kan vi godt glemme alt om graviditet heldigvis. Men jeg faldt over ordet kraft, hvilket jeg rigtig gerne vil glemme alt om .
Jeg haaber virkelig at i kan hjaelpe mig hurtigst muligt. Haaber at det er normalt naar alt forandres i sin hverdag.
Kommentarer
Du er på ingen måde overvægtig, men jeg vil helt klart råde dig til at sørge for at få noget motion, for hvis du bliver ved med at tage på de næste fem måneder, så kan du godt risikere at få et vægtproblem, som kan blive vanskeligt for dig at komme af med senere.
Har du ikke mulighed for at løbe, svømme eller et eller andet nogle gange om ugen? Det kan også godt sætte lidt gang i din cyklus. Du skal opleve en masse ting, så du skal passe godt på din krop, så du har overskuddet til at nyde det hele.
God rejse - håber du vil nyde en sådan oplevelse, som da må være helt fantastisk.
Men en maanede maa jeg give, ellers maa jeg kontate en laege i Australien.
Men jeg har faktisk kun taget 2kg. paa denne maanede, men jeg foeler mig meget oppustet, hvilket jeg har gjort i de sidste 2 uger, derfor foeler jeg ogsaa hele tiden jeg faar mit menstration.
For 5dage siden begyndt jeg at finde oevelser jeg kan lave om morgen og aften,. Maveoevelser, laar osv. Og jeg gaar nogle rigtig lange ture ! jeg haaber at jeg kan roere mig endnu mere i Australien..
Tusind tak for hjaelpen, det gjorder mig roligere, at du sagde det kan skyldes skiftning af alt.