Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lys stemme - lyder som en pige

Redigeret 4 december, 2010, 03:23 i Åben debat for mænd
Hej Netdoktor

Jeg er en ung mand på 21 år, som har en meget lys stemme. Min stemme ændrede sig ikke rigtig i puberteten ligesom alle andres. Det har generet mig på den måde at jeg blev mobbet i mine ungdomsår, nu her de senere år har jeg acepteret det, men vil høre om man måske kunne gøre den dybere på en eller anden måde, da det påvirker min selvtilid.

Jeg har aldrig talt med min læge om det, da jeg synes det er pinligt.

Jeg kan godt lave min stemme dybere, men ikke så den bliver ved med at være dyb.

Håber nogle kan hjælpe.

MVH Dennis

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er blevet mobbet med det og det er et stort problem for dig, men du syntes, at det er for pinligt at tale med din læge!?!?!?
    Det kan jeg ikke forstå. Du er nødt til at tale med lægen om hvad der kan gøres ved det.
  • Indstillinger
    Jeg kan godt sætte mig ind i at det må være en kende generende når du er sammen med folk du ikke kender. Forhåbentligt har du kanøflet dine venner tilstrækkeligt så det ikke er et problem når du er sammen med dem. Mænds dybe stemme er ret så vigtig for os. Sikkert svært for kvinder at forstå... Måske?

    Anyway, ligesom Anna84 vil jeg da foreslå dig at søge læge hvis det virker generende i din hverdag.
    Jeg har hørt noget om at man faktisk kan træne sine stemmebånd, så ens stemme bliver dybere. Så jeg vil gætte på at hvis du "træner" stemmen lidt, (ikke så meget at du bliver hæs eller noget), kan du måske vende dig til at tale lidt dybere?

    Jeg håber at du finder mod til at tale med lægen om det.
  • Indstillinger
    Måske vil en talepædagog kunne hjælpe dig med at træne stemmen eller stemmebåndende i praksis.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.