Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blod i venstre oere (jeg er voksen)

Hey alle. Haaber virkelig nogle kan hjaelpe mig herinde.

Lige nu er jeg i Vietnam for at rejse rundt i 6 maaneder, saa kan ikke besoege min egen laege.

I soendags om aften fik jeg pludselig store smerter i mit venstre oere efter at have kloet paa det (med handfladen, altsaa ikke en finger ind i oeret) Det forsatte dagen efter, dog ikke med saa store smerter. Derfor tog jeg til en laege hernede som viste mig paa en skaerm at jeg havde blod inde i venstre oere. Det lignede saadan en bobbel er blod. Jeg fik derfor diverse piller. Bla. antibiotika, smertestillende og oeredraaber. Derudover fik jeg nogle piller som skulle fjerne blod hurtigere, og stoppe haevelse osv.
Dagen efter kommer jeg saa op til ham igen og han viser mit ore paa skaermen igen. Jeg kan godt selv se en forbedring allerede der. Han siger saa er at jeg har faet orebetaendelse i oerene som viser sig ved noget hvidt stads derinde (?). Nu har jeg vaeret paa den her "kur" i snart 5 dage, og har heller ikke ondt mere, men synes godt ejg kan maerke noget.. Fik afvide at jeg ikke maatte dykke eller svoemme imens.

Saa mit sporgsmaal er. Skal jeg se en ny laege og se om det er forsvundet, eller skal jeg gaa ud fra det er vaek og kan jeg svomme igen? Hvor lang tid gaar der normalt for saadan noget forsvinder?

Skal maske lige naevnes at jeg dykkede 2 3 dage i trak inden jeg fik det.. Altsaa jeg fik det om aften den 3. dag.

Haaber virkelig nogle kan hjaelpe. I maa meget gerne sende jeres svar til mig mail, da den er lidt nemmere at tjekke hernede..

Bisgaardgc@ofir.dk

Mange tak for hjaelpen!

Andreas Bisgaard

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har en veninde, der dykker. Hun fik efter en dykning også dårligt øre. Det har plaget hende lige siden og det må efterhånden være mere end to år siden. Så jeg vil da råde dig til at være meget forsigtig. Det klogeste er sikkert at tale med en læge igen, før du dykker.
  • Indstillinger
    Hej Andreas.

    Jeg synes helt sikkert også, at du skal tale med en læge inden du dykker.
    Det lyder som om du har haft en mellemørebetændelse, men blodet ved jeg ikke helt, hvor kommer fra.

    Har din læge ikke en hjemmeside hvorigennem du kan skrive en mail til ham?
    Det synes jeg ville være det bedste.

    Venlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.