Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge

Redigeret 13 december, 2010, 16:48 i Teenagere
Hej. Jeg er en pige på 15 år, der lige har ligget syg en måned med kyssesyge. Jeg har fået at vide at jeg hverken på drikke eller dyrke motion i lang tid efter. Nogen siger op til et halvt år, og nogen siger et par måneder. Nu vil jeg bare lige hører om der er nogen der har erfaring med det og kan give mig et svar på det.

Mvh. Astrid

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man har haft kyssesyge skal man passe godt på sin lever, det har du nok hørt fra din egen læge. Jeg ville personligt vente et halvt år får det går jo også ud over din lever når du drikker... mvh Lenette
  • Indstillinger
    Det er forskelligt fra person til person, fordi man kan have kyssesyge i mange forskellige grader. Nogle bliver hundesyge som dig, andre gør ikke.

    Du skal lytte til din læge.
    Om nogle måneder kan I eventuelt tage blodprøver og derved finde ud af om du kan begynde at motionere og når du så er ved at være kommet i form igen kan du så småt drikke alkohol.
  • Indstillinger
    Hej din milt kan springe hvis du dyrker motion . den er som regl hævet eller forstørret når du har kyssesyge. og alkohol er leveren der kan tage skade. ikke alle bliver syge med kyssesyge. men jo ældre man er jo flere symtomer. og ja det er rigtigt det kan tage op til ½ år før man igen er frisk . hvis du er usikker kan syghuset skanne milt og lever. om det er meget forstørret. hvis du få så meget smerte at alm hovedpine piller ikke kan tage smerten. kan du på håndkøb købe ipren. de kan kun tages i nogle dage. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.