Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan ikke falde i søvn

Hej alle jeg er 27år har svært ved at falde i søvn det har varet ti dage nu jeg sover først ved 4 tiden og kl 7 hver dag? jeg tænker meget på om jeg kan dø af søvnmangel og om man kan få en sygdom der gør at man aldrig kan sove igen? jeg har fået ti imozop og har taget dem to gange men overvejer at smide dem ud?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvorfor i alverden vil du smide Imozop (sovemedicin) ud når du er bange for at dø af søvnmangel?

    Men altså; selvfølgelig dør du ikke af søvnmangel.

    Nu er du begyndt at være småpanisk over at du ikke kan sove - og det bevirker, at du får endnu sværere ved at falde i søvn.

    Jeg har også søvnproblemer for tiden og jeg talte med min psykiater om det igår, og vi kom frem til, at det er et depressivt symptom.
    Måske du skulle overveje om du kan være lidt depressiv. Du kan fx. tage depressionstest her på Netdoktor under "Test og quiz" i menuen til venstre.

    Uanset hvad, syntes jeg, at du skal tage til lægen igen og få en snak. I skal finde ud af hvorfor du har så svært ved at sove. Der er noget der går dig på.
  • Indstillinger
    Det kan også være et angstsymptom, men både angst og depression har en årsag, som det er vigtigt at finde ud af. Der er noget, der ikke fungerer godt nok.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Kære søvnløse.Jeg har lidt af søvnløshed i mere end 30 år,så jeg ved,hvad det vil sige.Hjernen kører bare derudaf.Det kan godt komme efter en sorg,men jeg har selv erfaret at jeg sover dårligere her inde i byen.Når jeg er på landet og går rigtig mange ture,så er der ingen problemer,helst i nærheden af vand.Noget kunne tyde på at vi får for lidt frisk luft.Angsten for så ikke at kunne sove forstærkes for hver gang.Du og jeg lider måske af selvpineri,men hvorfor ved ingen overhovedet.Det burde vi nok finde ud af først.Prøv baldrian te,det smager ikke godt,men virker rigtig godt.Hilsen een som fprstår dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.