Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kæreste vil være mig utro !!

Redigeret 30 november, 2010, 10:19 i Utroskab
Jeg er en mand på 25. Jeg står i et stort dillema. Jeg har været sammen med min kæreste i næsten 3 år. Vi har en datter sammen på 10 mdr. som jeg elsker overalt på jorden. Vi har som alle par harft vores op og ned ture hvor vi gentagelig gange var tæt på at gå fra hinanden men alligevel valgte at forblive sammen, og nu har vi en dejlig datter sammen.

Min kæreste er typen der keder sig hurtigt og altid vl have spænding i livet. Det kan være i form af nye møbler nyt bopæl osv.
For nylig opdaget jeg at hende i at planlægge et møde med en fyr hun mødte på nettet som hun aldrig har mødt i virkeligheden. Hun vil mødes med ham for at have sex med ham og en af hendes venninder. Samtidig taler hun med en gammel "ven" som du har været i seng med gentagelig gange med før, som også er en del ældre end hende. Hun har løget gentagelige gange og postod at de bare er gode venner, men nu efter afslørensen af det ovennævnte erkendte hun at hun har lyst til at mødes med ham igen for at have sex med ham. Jeg blev chokeret, ked af det, skuffet, og min sevtillid styrdykkede. Jeg har ikke været så ked af det hele mit liv.

Min kæreste virker meget glad for mig og siger selv at hun elsker mig rigtig meget. Hun er yderst tilfreds med vores sexliv og det er mig hun har lyst til at have en fremtid og famillie med. Grunden til at hun har lyst til at mødes med hendes "ven" og have tilfældig og fremmed sex med ham et par gange om året er, for at får bekræftelse, spændning og styrket sin selvtillid. Det er kun udelukkende sex uden følelser da det er mig og kun mig hun elsker. At have sex med en fremmed vil give mig en sus i maven og den bekræftelse jeg mangler postår hun, selvom at hun siger at jeg giver hende alt den bekræftelse jeg kan gi' og hun er meget tilfreds med vores forhold. Det er noget hun er fast besluttet på at gøre nu også i fremtiden selvom at jeg har foreslået parterapi mm. Hun mener at det lægger til hendes natur.Det skal siges at mIn kæreste har været alle sine tidligere kærester utro.

Som sagen er lige nu, så vil min kæreste have min tilladelse til at mødes med hendes "ven" et par gange om året for at have sex med ham. Samtidig giver hun mig lov til at også være sammen med andre/ en pige hvis jeg har lyst, bare der ikke er nogle følelser indblandet. Udover dette skal vi have et dejligt åbent og normalt forhold som alle andres. Hvor vi begge elsker hinanden og lader som om dette er en normal ting i et forhold. Jeg har pesonlig ikke lyst til at være sammen med andre piger da jeg elsker mig kæreste rigtig højt og ser denne her løsning som utroskab.

Skal jeg finde mig i dette "forslag" og lade som om intet er sket (gå på kompromi), og bevare forholdet for mit og min datters skyld da jeg stadig elsker hende- eller skal vi gå hver til sit ?? Jeg går ikke inde for utroskab og jeg bliver gal og joulux hver gang hun næver hendes ven. Jeg har overvejet at give hende lov til det. Prøve at leve med det da jeg det måske vil styrke vores forhold ved at hun får det hun mangler ude og ikke hjemme. Hun siger " lad mig have sex med ham i et par timer, et par gange om året for at få den spænding jeg mangler i mit liv også kommer jeg hjem til den jeg elsker og den jeg vil dele mit liv med "...Er et åbent forhold hvor man til tider har tilfældig sex med en fremmed en normal ting ? Kan et forhold holde til det ?¨

Hvad synes i ?

Hjælp mig i mit livs store dillema ...

På forhånd tak
Den fortvivlede mand / manden_11

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mand

    Folks grænser går jo forskellige steder. Hvis de altså har nogen. Det har din kæreste tydeligvis ikke. Spørgsmålet er så, hvor dine grænser går.
    Havde jeg haft en kæreste, der havde budt mig det der, så var jeg den, der var smuttet lige på stedet. Det ville min selvrespekt simpelthen ikke kunne holde til.
    Så det kan da godt være, at hun har brug for bekræftelse hos andre mænd, for at få styrket sit selvværd. Men det er altså på bekostning af dig, for dit selvværd ryger da helt ned under gulvbrædderne. Man kan jo ikke ligefrem sige, at hun bekræfter dig. Jo - måske i ord, men da bestemt ikke i handling.

    Man kan efter min mening nu engang ikke både blæse og have mel i munden. Hun må vel tage stilling til sine prioriteringer her i livet. Hun har valgt at få mand og barn - så må hun vel også stå inde for det valg. Et parforhold er (som jeg ser det) et tillids- og tryghedsforhold mellem to mennesker, der har valgt at leve sammen. Din tillid og tryghed i forholdet kan vist ligge et lille sted, hvis I er mere end to i Jeres forhold.

    Det er så bare min mening.
    Hvis min evt. kæreste havde sagt det her til mig, så ville jeg have insisteret på parterapi - hvis jeg overhovedet ville være i stand til at blive i forholdet. Du skriver jo, at det har været on-and-off. Så det er jo åbenbart ikke superstabilt. Efter min mening behandler man ikke et menneske, man elsker på den måde.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Nej jeg synes ikke du skal lade hende gå tilbage til hendes gamle. kærster de har haft følser sammen og vil få følser sammen . jeg kan godt forstå du bliver jalue . normalt kan man godt have mande venner . men jeg tror en del kvinder forestiller sig hvordan det ville være at have dem som kærste. og den kunst det er kun at være ven med sin mande ven. min kærste er også jalue på jeg har mandlige venner. men jeg synes kun du skal have sex med andre hvis du selv føler for det. det lyder til du ikke kan beholde hende hvis ikke du lader hende få mere spænding i sit liv. Jeg vil du taler med hende om en af de købe sex mænd , kan komme i jeres hjem og du ved besked om det. hvis hun stadig har brug for noget fremmed sex. hun vil nok altid have det sådan. hun lyder til at have brug for hjælp. jeg ved ikke om du kunne gøre jeres sex mere spændende og udfordrende du kan læse på internet. om sex stillinger. hun fortæller du er den rigtige mand for hende. og hun vil have familie med dig. du skal gøre det i dit forhold som dit hjerte fortæller dig. har du lyst at give det en chance. Prøv en dag du er alene og skriv fordele og ulempe ned på dit forhold hvad i har sammen. og mangler. så kan du bedere forholde dig til tingene. og tag et valg. jeg tror hun har brug for at gå ved en psykolog hun må have noget med i sit liv . derfor hun hele tiden er rastesløs. og skifter ud hele tiden. som hun skal arbejde med. håber det løser sig for jer . held og lykke
  • Indstillinger
    til manden 11---

    føl efter hvad dine mave fornemmelser siger ---i er ikke et par for hinanden -
    du er ung --føl lige lige efter om du vil leve sådan hele livet ---
    føl efter om du tror at hun vil ændre sig ---føl lige efter om det er nu eller om nogle år i vil gå fra hinanden ----
    føl lige efter om du vil byde din selv.tillid at blive nedværget på den måde---
    en ting er alle de mænd hun har haft før dig----men føl lige efter --hvordan vil du have det ---med at hun kommer lige fra en anden mands sen og hjem til dig i din seng

    nej gå ud og find dig en pige som er din ---og som du ikke skal dele med andre mænd---
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med spider68 når denne skriver at din kæreste må have brug for hjælp. Du beskriver hvordan hun konstant har brug for fornyelse. Du skriver også, at hun siger, at behovet for at være sammen med andre mænd udspringer af et stort behov for at blive bekræftet. Det forekommer noget overdrevet ,at skulle gennemføre utroskab for at føle sig bekræftiget. Hvorfor er det ikke nok at være sammen med dig og søge den kærlighed du er parat til at skænke. Hvorfor finder hun ikke ro i jeres relativt nystiftede familie?
    Jeg synes på ingen måde du skal gå med til at lade dine grænser overskride for at holde på hende. Hvad bliver det næste?
    Jeg tror i stedet, at i har hårdt brug for hjælp fra en erfaren parterapeut.
    Din kæreste har måske også brug for individuel terapi. Det må være frygtelig hårdt altid at skulle søge bekræftigelse (mænd, nye ting osv.)
    Det lyder som om du virkelig elsker hende og vil hende det bedste. Måske har hun brug for at du tydelig tilkendegiver dette men samtidig stiller krav i forhold til hende bl.a. at hun skal med i parterapi.
Log in eller Registrér for at kommentere.