Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

campylobacter infektion

Hej..

Jeg havde en campylobacter infektion i maven i sommers. Jeg blev behandlet for det, men syntes ikke rigtig at min mave er blevet "normal" igen. Jeg har nogen gange stadig ondt i den og kan heller ikke rigtig drikke alkohol mere. Kan det stamme fra det?? Og vil det blive ved??

Håber på svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har nu været til læge med det. Min læge fandt ud af at jeg har en defekt. Den er i den øvre del af maven, skråt over navlen mod højre. Der kan jo derfor også gå brok i det, og så er det først det gør ondt. Dette kan jeg opereres imod, men jeg ved ikke rigtig hvad der skal ske osv. Derfor ville jeg hører om der er nogen der har erfaring med det?
  • Indstillinger
    Hej,

    For 10 år siden fik jeg salmonella (ved at spise en pizza fra en pizzaria!!). Jeg blev indlagt og de fandt ud af, at jeg oveni havde fået campylobacter.

    Jeg var syg i 2 år.

    Jeg er desværre aldrig rigtig blevet "mig selv" igen. Min mave opfører sig træls. Jeg får mavekneb, døjer stadig med kvalme ind imellem.

    Jeg har været hos lægen, og har også en enkelt gang været indlagt med maveproblemer (for ca. 3 år siden).

    Jeg har udviklet det man kalder kronisk irriteret tyktarm. Man mener det er efter salmonella og campylobacter infektionerne.

    Jo, det kan have betydning for, hvordan du har det nu.

    Man skal VIRKELIG passe på sig selv!

    Det jeg gør nu, er at tænke over hvad jeg spiser. Ikke for fed mad, ingen alkohol og ikke for meget ad gangen.

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.