Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Ikke mere træt, mere energi, forbedre hjernecelle og kroppen

Redigeret 28 november, 2010, 09:10 i Vitaminer og mineraler
Hej alle sammen,

For 2 måneder siden var jeg indlagt i sygehuset, på grund af min træthed og mangel på vitaminer, og måske mine spisevaner...
Men 3 dage senere blev jeg sendt hjem med en kostplan, om hvor meget jeg skal spise og hvor mange vitaminer jeg skal have. Min ven så det og sagde til mig, ved du hvad, nu skal du bare se her, han træk en lille pose op af tasken og sagde jeg skulle smage det. Og jeg var lidt ''hmm okay, hvad er det?'', han sagde spis nu bare. Og det gjord jeg, det smagte perfekt, og jeg vidste ikke hvad det var, jeg kiggede bag posen og stod der 13 slags frugter og masser af vitaminer og mineraler og 30.000 enheder af antioxidanter (Som jeg ikke ved hvad det er). Han sagde at jeg skulle købe en hel kasse med 30 små poser til en hel måned og spise 1 pose (29 ml), og hvis det ikke hjælp, kunne jeg få mine penge tilbage, og ja jeg gjord det, jeg smed min kostplan ud, og begyndte at tag det her. I starten kunne jeg ikke mærke så meget, og jeg begyndte at gå på wc lidt mere end jeg plejer, jeg spurgte min ven om det med wc, og han sagde at det var helt normalt, fordi det 13 vitaminer er i gang med at ''rense'' min krop!! Men ca. en uge senere var jeg helt rask og mere energi og mere glad, og slut med trætheden, jeg tænkte der sikkert noget i det her shit, og spurgte så min læge, men han sagde tværtimod, det her ren frugter og vitaminer. Så man kan sige at jeg fik mit liv tilbage!! :D

Men the big question, kan en lille pose (29 ml) med 13 frugter virkelig gøre så meget?
Og hvad er antioxidanter?

Mvh
Mig ;)

Kommentarer

  • Hej Mohammed

    Det lyder da fantastisk, til lykke med det!

    Men du skriver ikke noget om, hvad produktet hedder. Det er der sikkert mange, der godt kunne tænke sig at vide ;o)

    Der findes åbenbart mange forskellige af den slags tilskud, foruden almindelige vitaminpiller. Jeg tager selv vitamin- og mineraltilskud, men jeg forsøger alligevel at spise så sundt som muligt. Det, tror jeg, er det bedste. Vitaminpillerne er jo bare en ekstra sikkerhed, fordi de almindelige madvarer, vi kan købe, nok ikke indeholder tilstrækkeligt med næringsstoffer (udpint jord, lang opbevaringstid, lang transport).

    Men du spørger, hvad antioxidanter er. Hvis jeg var dig, ville jeg slå ordet op, men jeg vil gerne lige skrive en lille forklaring, som kan hjælpe dig til at forstå andres forklaringer:

    Antioxidanter kaldes sådan, fordi de kan bekæmpe (skadelig) iltning.
    Anti = imod
    Oxidation = iltning (ordet ”oxygen” er et fremmedord for ilt)

    Normalt forbinder vi jo luftens ilt med noget godt, for uden ilt dør vi.

    Men prøv at tænke på, hvad der sker med f.eks. et skrællet æble, hvis det ligger et stykke tid. Det bliver brunt. Det er, fordi luftens ilt går i forbindelse med det: Æblet oxiderer.

    For at undgå denne iltning kan vi komme citronsaft på. Citronsaft indeholder store mængder af C-vitamin, som netop er en vigtig antioxidant.

    Selv om ilt er livsnødvendig for os, kan ilt inde i vores krop godt lave ulykker (i form af frie radikaler, der er skadelige), hvis der ikke er tilstrækkeligt med antioxidanter til stede.

    Og nu et link til Netdoktors forklaring:

    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/antioxidant.htm

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Det lyder da spændende - og som noget, mange af os kunne have godt af.

    Når din læge har sagt god for det, er der næppe noget at være nervøs for. Men når produktet er SÅ stærkt, skal man så ikke passe på med dosis i længden? Hvad sagde lægen om det?
    Jeg syntes nemlig det lyder som noget meget, meget kraftigt noget, og kroppen har ikke godt af vitaminer i ekstreme doser i lange perioder.
    Naturlige ting kan også blive usunde.

    Det lyder som om, at du ikke gør noget som helst anderledes end du gjorde før du blev indlagt - på nær at spise det der. Burde du ikke stadig ændre livsstil?
  • Tusind tak for svaret mine damer...
    Og det med overdosis kan godt passe derfor skal du tag 1 pose om dagen og hvis du træner meget og bruger kroppen rigtig meget må du godt tag 2 om dagen!!

    Og for dem som tror at det her var en reklame, det må i meget undskyld... jeg troet bare at man hjælper hinanden her inde...... men ved i hvad, gå ind på www.kyani.net og læs det hele om hvad det er, hvordan det bliver lavet, og gå ind på youtube og se/hør mere om Kyani... og i kan ringe til min ven som også sælger det til mange andre dansker på 60465445... og som jeg også sagde før du kan tag 1 måneds prøve og få pengene tilbage hvis du ikke er tilfreds. Tag det til din læge og høre hvad han siger. MEN HUSK AT LÆSE MERE OM DET PÅ NETTET.

    Kan det være bedre? Og hvad har jeg så tjent af det?
    Tænk positiv, fordi ikke alle folk prøve og reklamere for alt, men tværtimod nogen prøve og hjælpe!!!!
  • Og det med livstil, jeg har et bedre liv nu, jeg tag på arbejde klokken 6 om morgen og er ikke træt, komme tilbage fra arbejde og er stadig ikke så træt, træner og er stadig ikk vildt træt, og sidst men ikke mindst, så kan jeg fortælle godnat historie til min mindre søskende uden at falde i søvn :)
    Så nej tror sku ikke jeg skal ændre livstil!!
  • ja se det var en god historie---men er den helt super---er det ikke et reklama stont --for din ven som du skriver sælger dette produkt ----
    produkter kan være gode ---men dette produkt lyder for godt til at være sandt ----

    for så hurtigt er der intet der virker ----og du må slet ikke sælge varer i denne debat ---
  • Hej alle

    Jo, det ser faktisk ud til at være et reklame-stunt. Jeg undrede mig også over, at en ung mand kunne blive indlagt på et sygehus for træthed.

    I hvert fald er en enslydende tekst lagt ud andetsteds:

    http://debat.sol.dk/show.fcgi?category= ... ng=2221927

    Egentlig kunne jeg godt tænke mig at læse om produktet – ikke for selv at købe det, men fordi jeg er nysgerrig! Nu har jeg bare fuldstændig mistet lysten!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Ja, jeg blev jo lidt paf over det første indlæg generelt. En ven tager en pose med et pulver op af tasken, vil ikke fortælle hvad det er, opfordrer bare til indtagelse, og vupti, så er man frisk. Min første tanke var faktisk, at det måtte være et narkotisk rusmiddel - det er da så vidt jeg ved, det eneste, der virker sådant - altså her og nu.

    Hvis nogen uden videre bare gør noget sådant, - altså indtager et pulver, man ikke kan få oplyst, hvad er, - ja, så er de da mere naive end godt er.

    Jo, jeg er med på den der med, at det er en såkaldt "case-story" a la dem der, man kan møde på Tv-shoppen, hvor folk står med med "chokerede" ansigter og siger "Oh my God!"

    Det er død snedigt, jeg er imponeret. I første indlæg skrives der ikke, hvad det er. Nej nogen skal spørge, og så kan den rulle der fra.

    Lad os endelig i fællesskab fremover være opmærksomme på den slags.
  • Hej

    solo313 det er ingen reklame i at sige til folk tag hen og læse om dette produkt, inden i købe det? Mange af den slags siger tværtimod KØB DET! Og det ikke det jeg siger.

    Kameliadamen1 jeg har lagt det andre steder fordi jo flere folk ved om produktet jo flere positive og negativ folk ved det (som her, men bare negativ)
    Og som sagt før læs om det inden du køber det, og hvis du har mistet lysten til det, who care ;)

    og lotte123 hvis du nu tænker en lille smule kloger så vil du finde frem til hvorfor jeg netop tog det til min læge :D

    Og til sidst, hvis i er så sunde og raske, og bange for at miste jeres penge, så lad være med at købe det for satan!!!! hehe :O
  • Heldigvis er de fleste af de "mirakelkure" man kan købe helt uskadelige. Jeg råder altid til at man i det mindste spørger læge eller farmaceut til råds, så man i det mindste kan sikre sig at noget sådan ikke er farligt.

    Og jeg vil da gerne tro, at hvis det er helt uskadeligt, så vil netop fagpersoner sige "ja, ja -gør du bare det."

    Men jeg vil direkte fraråde, at hvis man fra lægelig side har fået lagt en speciel kostplan, så bare smide den væk - UDEN at rådføre dig sig med fagfolk først. Der er ofte meget tungtvejende grunde til at et sygehus går ind og lægger en kostplan, og så er det meget, meget farligt, at du her i et debatforum opfordrer folk til at smide sådanne planer væk og i stedet tage en sådan mirakelkur - som muligvis er et alle tiders kosttilskud - det anfægter jeg ikke.

    Træthed kan være symptom på virkelig mange sygdomme - også dybt alvorlige, og det skal man ikke bare sidde overhørig og så tage et pulver, man kan finde nogle informationer om på en hjemmeside.

    Jeg er i øvrigt glad for, at du netop også foreslår, at man lige spørger sin læge til råds.

    Men - jeg er i øvrigt enig med Kameliadamen. Blive indlagt på et sygehus udelukkende fordi man er træt og uoplagt?

    Du nævner intet om, hvad der ligger til grund for netop din indlæggelse - og hvad du i givet fald har fejlet, som altså det her pulver skulle være så godt for???

    Og - jeg er stadig dybt mistænksom over for en ven, der tager et "mystisk" pulver op af tasken og starter med ikke at ville fortælle dig, hvad det er, han ville hælde i dig. Netop det, giver en slags hokus-pokus trylleri og magi.
  • MOHAMMED 88---

    hvis du ikke kan tåle modspil --uden du straks bliver sur og også lidt fræk--er denne debat nok ikke noget for dig---
    du skriver din ven sælger dette gode middel ---ok---men du er en dårlig reklama for ham ---med din agresive måde at reklamere på ---

    venligst solo
Log in eller Registrér for at kommentere.