Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gode råd mod bihulebetændelse

Hej allesammen.

Sidder netop nu på anden uge med bihulebetændelse. Rigtig træls. Det er hele turen med stoppet næse, sløvhed, let feber og rasende ondt i hovedet. jeg har været ved lægen som mener jeg skal give det tid og hvile før end jeg kan prøve med penicillin, da det ikke har den store effekt på netop bihulebetændelse. Har før prøvet uden held.

Så nu vil jeg altså gerne lindre smerterne så meget som muligt. Især synes jeg smerterne i baghovedet og smerter i ansigtet er værst. Jeg har prøvet både dampbade med olier, næsespray og almindelig smertestillende, panodil. Derudover har jeg også prøvet at skylle næsen med saltvand, men det synes jeg er svært at få til at fungere! Jeg synes dog ikke noget af det har den store effekt og vil derfor høre om der er noget der har et MAGISK godt råd som jeg har overset??

På forhånd tak.

Forkølede hilsner fra Charlotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg syntes nogengange det hjælper at trykke og massere på hver side af næseryggen ca. mellem øjnene (der hvor det nærmest snurrer/bobler når man trykker).

    Og at smøre med mentholatum eller hvad det er den hedder den der salve i en lille krukke.
Log in eller Registrér for at kommentere.