Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Konstant utryg mavefornemmelse ? Kan ikke holde det ud mere.

Redigeret 26 november, 2010, 13:58 i Studerende og unge
Hej NetDoktor.
Jeg er en fyr på de 19 år der står med et problem som jeg desværre hverken mig eller mine nære medmennesker kan forklare.
Jeg har mødt den her pige, og hun er smadder sød og det hele køre derudaf..
En dag vågner jeg med en mærkelig mavefornemmelse ( Ligesom som når man er ved at gå fra sin kæreste, følelsen af at miste )
Troede det var noget som bare ville stå på i en dag, men som dagene gik blev det værre og værre og nu er den der konstant, os selvom jeg ikke engang tænker over det..
Problemet er at jeg ikke kan komme videre, løse problemet med hvorfor jeg har denne følelse, anspændt og nervøsitets følelse. Jeg ved udemærket godt hun ingen veje smutter!
Men tror det ligger i, at jeg ikke er blevet sådan rigtig nyforelsket i hende endnu ( plejer jeg at være nu ) og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke er det! og dét er der det hele starter for mig! Kan Simpenhen ikke finde ud af det, og er bange for at hvis jeg ikke snart finder et svar på det, at det vil ødelægge mine chancer for at forelske mig i hende!
Skal siges følelsen er der konstant, Når jeg skriver med hende, når jeg spiller pool, eller når jeg laver lektier, den er der altid!

håber at i vil prøve at komme med nogle indlæg som kan hjælpe mig på veje, og få min angst, eller hvad det er væk! Mangler nogle som kan tage mit emne seriøst, selvom mange af jer vil sige det er ungdoms problemer..

Venlig Hilsen Nick.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Skal tilføjes at følelsen har stået op konstant i 4 uger nu^.
  • Indstillinger
    Hej Nick

    Bare så du er klar over det, så er det ikke Net-Doktor, der svarer men os andre brugere af debatten.

    Jeg tænker på, at din mavefornemmelse måske simpelthen skyldes, at du er bange for at miste hende? Hvis du måske endda er mere glad for hende, end du har været for andre, så kan frygten for at miste også værre større. Frygten for at miste kan måske være så stor, så du slet ikke åbne dig nok til at forelske dig rigtigt.

    Jeg ved jo ikke, om det er det, der er galt - gætter bare lidt ud fra det, du har skrevet.

    Måske skal du bare prøve at lade være med at forvente, at du skal være forelsket på samme måde, som du plejer. Måske er det her noget andet.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet lidt der ligner med min kærste. der er noget af dig der er fasioneret af hende. og du ønsker at blive kærste med hende. men vi mennesker bestemmer ikke selv hvem vi bliver tiltrukket af. det er tæt kontakt du vil kunne dufte hende fra hendes næse .det har videnskaben vist . hvis du da bliver tiltrukket. bliver du forelsket. det kan du prøve. hvis du ikke kan have denne nær kontakt. må du forsiktig lære hende at kende over længere tid . hvis det stadig er noget du ønsker. men dine følser kan stadig dukke op i ny og næ. det kan også være hun betyder noget helt specielt for dig . så er det helt naturlig at være bange for at miste noget der er så dejlig for en. så er man bange for der sker dem noget. har du talt med hende om dine følser for hende. måske ikke det hele men noget kunne være godt at tale om. måske har du mistet et menneske eller dyr du holdt af , engang i dit liv , som din psyke husker. tal evt med din læge når det har været så længe. held og lykke
  • Indstillinger
    God eftermiddag til jer allesammen.
    - Det du siger helene passer nok udmærket..

    Jeg er indforstået med at jeg har angst frygt for at miste hende, men det nærmere pga mig selv, for altså række følgende lyder således; ( sådan som jeg tænker, og når det sker køre der derudaf i hovedet på mig i en negativ vej )

    1. Hvorfor er jeg ikke forelsket i hende?
    2. Bliver jeg forelsket i hende?
    3. ( mavefornemmelsen er der, og den lukker af for ligesom at åbne mig, tage kærlighed til mig )

    Jeg har snakket med hende om det et par gange, og hun har således osse spurgt om der er noget som helst hun kan gøre, hvor jeg trist må svare at det kunne hun ikke.

    Ved bare at når jeg finder en løsning på den mavefornemmelse, når den er væk så er jeg 100 klar til at komme videre! den er som en berliner mur der adskiller mig.. smertefuldt og trist.
  • Indstillinger
    Hej Nick

    Du er klar over, at det her handler om noget inde i dig selv. Der er én eller anden blokering, der hindrer dig i at åbne dig så meget, så du kan mærke kærligheden. Spørgsmålet er bare, hvad det er for en blokering. Det er ikke sikkert, at du kan finde ud af det på egen hånd.

    Jeg ved jo ikke, hvordan din økonomi ser ud - hvis du har mulighed for det, kunne det måske være godt for dig med et par sessioner hos en terapuet eller psykolog. Det vil nok kunne hjælpe dig til at finde ud af, hvad det handler om.

    Personligt er jeg meget begejstret for hypnoterapi, fordi man under hypnose hurtigt kommer i kontakt med underbevidstheden og dér finder man svarene. Især når du så tydeligt mærker den fornemmelse i kroppen, vil du givetvis kunne komme ind til kernen af, hvad det handler om og det vil forandre følelsen. Men uanset om det er psykolog eller terapuet, så er det dyrt.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Du spørger hvorfor du ikke er forelsket i hende og hvornår du bliver det.

    Det er overhovedet ikke sikkert at du bliver det. Forelskelse er ikke noget vi selv styrer, og vi kan sagtens være enormt glad for, og endda elske, en uden at have været eller blive forelsket i vedkommende.

    Når det er sagt, så vil jeg også anbefale at du taler med nogen der kan hjælpe dig med at finde ud af hvad der forårsager den følelse du går med. Og hjælpe dig til ikke at fokusere så meget på den. For at du fokuserer sådan på den gør den sikkert kun endnu værre.
    Du kan prøve at undersøge, om der er knyttet en psykolog til dit uddannelsessted.
  • Indstillinger
    Nu kan det jo godt være, at du har en dårlig mavefornemmelse, fordi du ikke er forelsket i hende, men sammen med hende alligevel? Når jeg får en utryg fornemmelse i maven, ved jeg at det er fordi jeg gør noget, jeg dybest set ikke har lyst til. Har du overvejet, om det er din underbevidthed der siger "Kom væk!"? Så kan hun jo være nok så sød og dejlig, men hvis gnisten ikke er der, er den der bare ikke... Og den kommer aldrig! Jeg var selv sammen med en fyr engang, hvor jeg havde den fornemmelse i maven. Og jeg anede ikke hvad der var galt. Så sagde jeg til mig selv "Jamen jeg er jo vild med ham" og fik endnu mere ondt i maven. Så sagde jeg "Okay, jeg er ikke vild med ham og jeg skal stoppe det lige nu". Så lettede det. Tog kontakt til ham med det samme og sagde at det ikke gik. Og efter en times tid havde min mave det fint! Spørg din mave og LYT til den!
Log in eller Registrér for at kommentere.