Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp!? Kommer tidligt.

Redigeret 13 oktober, 2011, 09:00 i Mandlige sexproblemer
hej jeg er en dreng på 15 år, der kommer ret tidligt under onani (30 sek.)

men da jeg fik min debut gik der cirka 10 min.
jeg ville bare lige høre om det er normalt under onani fordi jeg gør det ret hurtigt.
jeg ville bare lige høre om det var normalt eller ej.

ps. min debut var for cirka et halvt år siden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ps kan man få kønssygdomme ved onani
  • Indstillinger
    det jo meget forskelligt hvor længe der går inden man kommer, men ellers må du jo holde pause når du er ved at komme, og så fortsætte når der er gået lidt tid..


    AAARGHHH nej selvfølgelig kan du ikke få kønssygdomme ved at onanere, med mindre du gør det sammen med andre, eller har et forkølelsessår som du lige har pillet i, og så rører ved kalorius.. ellers så nej for dælen, har du ikke fulgt med i skoleundervisningen eller ved du bare ingenting om det? lær lidt om sygdomme osv inden du dyrker sex!!
  • Indstillinger
    ok tak..!

    gælder det kun forkølelsessår? eller er det også bumser og urenheder
  • Indstillinger
    undskyld mit sprog men hold kæft hvor er jeg skuffet over DKs uvidenhed..
    det er forkølelsessår, som også hedder Herpes 1, hvis det spredes til kønsdelene bliver det Herpes 2 og dermed en kønssygdom.. ja du kan sagtens få både bumser og urenheder i skridtet, men det smitter ikke..
    synes ærlig talt du bør få en meget lang samtale med din læge om sådanne ting
  • Indstillinger
    Chris90:

    Jeg bliver nødt til at henstille til at du bevarer en ordentlig tone i debatterne.
    Jeg er lige så forundret som du er over den uvidenhed vi igen og igen er vidne til herinde blandt de unge.
    Jeg kan kun give dig ret i, at de unge bør søge information om sex.
    Jeg vil dog også mene, at en stor del af problemet er manglende oplysning fra forældre samt skolerne.
    Hverken børn, unge eller voksne får noget godt ud af at blive råbt af, hånet og på anden vis nedgjort.
    Dertil kommer, at du samtidig med at du håner de unge for deres uvidenhed selv kommer med urigtige oplysninger. Fx. skrev du i et andet indlæg at sædceller ikke kan overleve uden for kroppen hvilket ikke er korrekt, og her skriver du, at herpes 1 bliver til herpes 2 når det kommer fra mund til kønsdelene, og det er heller ikke korrekt.


    Bastian1289:

    Måske kommer du så hurtigt når du onanerer, fordi du gør det på samme måde hver gang - og det lige præcis er den måde der er den mest effektive.
    Hvis du gerne vil øve dig i at holde længere, kan du prøve at onanere på andre måder og stoppe op når du nærmer dig udløsning, og så fortsætte.

    Grunden til at du holdt i langt længere tid da du bollede er nok på grund af kondomet.
    Du brugte vel kondom??? Hvis ikke, så skal du til lægen og blive testet for bl.a. klamydia.

    Kønssygdomme hedder også sexsygdomme - og det er fordi de er seksuelt overførte.

    Derfor kan du ikke få en kønssygdom ved at onanere.

    Jeg er som Chris forbløffet over at du ikke ved det. Rent faktisk så syntes jeg, at du skal bede din lærer om at I får seksualundervisning. Hvis du syntes det er for pinligt at sige, så syntes jeg, at du skal skrive et lille brev og lægge det på lærerværelset. Det er meget uheldigt at du og dine jævnaldrene ikke ved noget om sex, sexsygdomme og graviditet.

    Herpes er som Chris siger det eneste du kan smitte dig selv med.
    Og det kan du kun hvis du har et forkølelsessår, fx. på læben, og du rører ved det og så rører ved din pik uden at vaske hænderne først.
    Det skal man passe på med, for ligesom med forkølelsessår i ansigtet, så er herpes på kønsdelene også noget man kan risikere at have med mellemrum gennem hele livet.

    Der findes to typer af herpes, HSV-1 og HSV-2, og begge to kan komme alle de steder på kroppen hvor smitten bliver overført. Fx. som jeg skrev med din læbe til din pik, men jeg selv har foreksempel smittet mig med forkølelsessår/herpes fra munden til næsen, fordi jeg har været en pilfinger.
    HSV-2 ses som regel kun på kønsdelene (men kan også være andre steder), mens HSV-1 er det der oftest forårsager forkølelsessår, samtidig med at det er blevet mere og mere udbredt, at HSV-1 også ses på kønsdelene.
    (Måske vi dyrker mere oralsex?)

    Man kan godt få "bumser" på pikken, men det er ikke fordi man presser en bums i ansigtet og så rører ved pikken. Bumser kan man få overalt på kroppen, og det har intet med sex at gøre.

    De "knopper" du måske har fået på pikken på det seneste eller snart får hedder papler/talgknopper/talgkirtler og er helt og aldeles naturlige - og dem har alle mænd i alle aldre.

    Jeg vil i høj grad opfordre dig til, at du sætter dig for at komme til at vide alt hvad der er at vide om sexsygdomme, prævention og graviditet. Graviditet er jo lige så meget dit ansvar som det er pigens, og derfor er det vigtigt, at I begge to ved hvordan det fungerer.

    Her kan du læse om alle sex-/kønssygdommene:
    http://www.sexsygdomme.dk
    Her kan du læse om prævention (hvilket er relevant at vide også selvom det ikke er aktuelt):
    http://www.praeventionsguide.dk
    Og her kan du læse om hvordan, hvorfor og hvornår piger/kvinder kan blive gravide:
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta ... cyklus.htm
    og her:
    http://www.babyklar.dk/artikler/kvindens%20cyklus.htm

    V.h.
    Anna

    P.S. Husk nu lige at bede om seksualundervisning på skolen!
  • Indstillinger
    anna: jeg skrev hold kæft, og så skal du belærer mig med alverdens ting? WOW.... nedren alligevel.. btw, læs mine indlæg ordentlig inden du sviner mig til, citat fra den anden debat du referere til, som iøvrigt ikke hører til her: men på et lagen, i et kondom, på fingre eller i tøj kan de ikke leve meget længe... : citat slut... og beklager hvis jeg har sagt forkert her, men hovedsagen er vel at jeg ved at herpes kan smitte fra ansigt til skridt, om det er det ene eller det andet er vel underordnet i denne sammenhæng.. jeg undskylder selvfølgelig fejlen og bukker og nejer af samme årsag og skriver et brev til dronningen, jeez, du er ordkløver!!!!
  • Indstillinger
    Som sagt er jeg ikke uenig med dig. Jeg syntes bare, at du skal tænke over dine ordvalg, da det - om det er din hensigt eller ej - virker nedladende.

    Det citat du kommer med... I samme afsnit skriver du "sædceller kan ikke overleve i luften, der dør de med det samme". Det var det jeg havde hæftet mig ved.

    Mit indlæg var ikke til for at fornærme dig.

    Men du saft suseme fornærmet mig med din respons.
  • Indstillinger
    Hey du. (: Nu ville jeg lige sige, at det er meget normalt at få sig selv til at komme hurtigt når man onanere. Man kender jo sig selv bedst, og ved lige hvad man skal gøre. Et samleje på 10 minutter, er aldeles normalt - faktisk over gennemsnittet så vidt jeg ved. Så egentlig har du ikke rigtig et problem.

    Når det er sagt, så findes der en rigtig effektiv teknik der simpelthen hedder"start-stop" metoden, og bliver anbefaler over hele verden til mænd der har problemer med for tidlig sædafgang under samleje. Jeg ved godt det ikke er problemet her, men det virker helt sikkert også på dit "problem". Pointen er simpel, man onanere indtil man NÆSTEN er kommet. Så stopper man og venter indtil erektionen har lagt sig. Så går man ellers rask igang igen og gentager processen. Alt afhængig af hvor toldmodig man er, så kan man tage 6 gentagelser, altså 6 stop, før man kommer, og meget hurtigt vil kroppen lære at holde lidt igen.

    Målet er at kunne onanere ca. 15 minutter uden at holde pause, og du kan jo skære ned på antallet af stop i takt med at du holder længere.

    Chris90: Det er en 15-årig dreng der spørger om noget så følsomt som onani og kønssygdomme. Han har været seksuel aktivt i et halvt år, det er da klart han ikke er ekspert. Tværtimod anerkender han jo at hen ikke ved noget, ved at skrive og spørge. Han er ved at blive ekspert.
Log in eller Registrér for at kommentere.