Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ildelugtende urin

Redigeret 22 november, 2010, 08:26 i Galdesten
Hejsa!
Min urin er i det seneste år begyndt at lugte kraftigt...i starten troede jeg, det var pga. at jeg spiste asparges, men det er jeg holdt med, og det lugter stadig :(
Jeg er 28 år, og lever sundt uden at være "hysterisk". En gang imellem (ikke ret tit) har jeg nogle små korte smerter i siden af underlivet, som jeg har fået at vide kunne være ægløsningssmerter.

Er der nogle, som har samme problem??

MVH B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Uden at have forstand på det, vil jeg da lige råde dig til at se på dit væskeindtag.

    Mangel på væske giver ofte stærk urin. Hvis du drikker 1½ - 2 liter vand dagligt - altså rigtigt vand, ikke sodavand - så burde det være passende, men det er det første, du lige bør sikre dig. Hvis du dyrker sport skal du drikke endnu mere i forbindelse med sporten.

    Hvis du ellers netop får rigeligt med væske, bør du nok lige tale med din læge, da det kan være et tegn - ikke på leverproblemer eller galdesten - men måske noget med dine nyrer.

    De sporadiske smerter, du beskriver kan sagtens være ægløsning, men skal da nævnes, hvis du alligevel går til læge.
  • Indstillinger
    Du har vel været hos læge og fået undersøgt din urin, ikke!?!?!?
  • Indstillinger
    Tak for svaret!
    Jeg drikker ikke sodavand eller andet. Kun vand og rigeligt af det, så jeg tror ikke, det er det...jeg har ikke spurgt min læge, men vil bestille tid nu. Det er kun lugten, der er forandret...ikke andet.
  • Indstillinger
    Det var da så sandelig på tide at tage til læge efter 1 år...
    Skriv gerne hvad der er galt.
Log in eller Registrér for at kommentere.