Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Smertefuld Halsbetændelse

Hej!

Jeg er en gut på 21, som har fået halsbetændelse. Det fik jeg at vide af lægen i onsdags, og fik noget penicillin med hjem (Vepicombin Novum). Nu er der gået over 3 døgn siden jeg begyndte at tage pillerne, men det er ikke sket nogen forandring overhovedet. Herinde på netdoktor under den her form for penicillin står der at der går 2 døgn, og så skulle det gerne begynde at virke. Jeg drikker meget varmt, tager panodiler og får nogle strepsils, som det er foreslået.

Det er MEGET smertefuldt og går ud over sofaen herhjemme! Nogen der har erfaring med hvad man gøre ekstra for at slippe af med smerterne?

Mvh, Simon

Kommentarer

  • Hvis ikke penicillinen hjælper i løbet af i morgen, så syntes jeg, at du skal tage til lægen igen.
    Det kan sagtens være, at halsbetændelsen er en almindelig virus-halsbetændelse, og på dem virker penicillin ikke. Det gør det kun ved bakterie-halsbetændelse.
    En langvarig halsbetændelse med feber og dårligdom kan være tegn mononucleose (kyssesyge) og det kan konstateres med en blodprøve.
Log in eller Registrér for at kommentere.