Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

KOMMER FOR TIDLIGT!!

Redigeret 23 november, 2010, 06:28 i Mandlige sexproblemer
Hej jeg er en dreng på 19 år.
Jeg ved at jeg lider af PE, som betyder at man kommer for tidligt...
Jeg har efterhånden læst en del om det, og har fundet ud af at hvis jeg ikke skal snakke med min læge (og det vil jeg helst ikke), så er Xylocain 5% noget af det folk bruger mest... Jeg har læst det der med 15-20 minutter før man skal have sex, skal man smøre det på glansen, men er der nogen der ved om man kan bruge det hver dag, og så det stadig virker lige så godt? eller kender noget andet der er lige så godt?

Tak på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor mange mænd viser du ikke din diller til i diverse omklædningsrum? Hvad er så problemet med at vise den til lægen?
  • Indstillinger
    Jeg er ked af at sige det, men man står normalt ikke i et omklædningsrum og blotter sig selv. Og det er gå til lægen, er ikke det med at man skal blotte sig selv, ´for det behøver man ikke nødvendigvis. Det er det at snakke med andre mennekser f2f om problemer man har.
  • Indstillinger
    Du er kun 19 år og du har et problem, som måske kan vokse sig til et meget stort problem.

    Jeg er ikke tilhænger af, at man uden videre køber noget i håndkøb og selv kokkererer med symptombehandling. Det er væsentligt, at du får undersøgt årsagen til dit problem, og der så behandles ud fra det.

    Det kan godt være, det ikke er sjovt at tale med lægen om den slags, men det er bl.a det, vi har dem til. Jeg ser, du også i et andet indlæg spørger, om man bare kan smøre hver dag, og det er en rigtig dårlig ide, da virkningen vel efterhånden vil aftage, og så står du der, hvor du skal have nogle endnu stærkere og efterhånden mere skadelige stoffer til at afhjælpe.

    I øvrigt tror jeg sådan set ikke din læge overhovedet vil kigge på din penis, for det er med stor sandsynlighed ikke den, der har et fysisk problem.

    For din egen skyld bør du bide genertheden i dig og kontakte din læge, inden dette problem bliver så voldsomt, at det vil ødelægge meget andet i dit liv - og så skal du alligevel under lægebehandling, så hvorfor ikke gøre det med det samme?
  • Indstillinger
    Det er en meget god point. Men altså det er lidt underligt for engang imellem kan jeg holde en halv time, når jeg er fuld er det endnu længere tid. men normalt kan jeg mærke det efter 1 min., og så stopper jeg... kan max holde i5-6 minutter hvis jeg virkelig prøver.
    Første gang jeg var sammen med min kæreste hold jeg nok ca. 20 minutter, og der kunne jeg bare blive ved efter også, i ca. en time!

    hvordan kan det være der er så stor forskel? kan det være stress?
    det skal lige siges at jeg aldrig på noget tidspunkt har haft sex med kondom (jeg har kun været sammen med den pige jeg er sammen med nu)..
Log in eller Registrér for at kommentere.