Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Reducere ar i ansigtet

Hej,

Har et ar på hagen efter en ulykke for 1 1/2 års tiden, har set tiden an for at se om arret skulle blive mindre, men dette har ikke været tilfældet og jeg vil nu undersøge hvordan jeg kan få det reduceret.
Det er 2-3 cm langt og ca 1/2 cm bredt, det lyder måske ikke af så meget men det er ret generende når det sidder i ansigtet og er psykisk meget belastende.

Vil høre om der er andre der har erfaringer med noget lignende og har i den forbindelse nogle spørgsmål:
- Vil der være nogen chance for at få betalt den slags over sygesikringen?
- Kan/skal man kontakte sin læge angående den slags og hvad vil han/hun kunne i dette tilfælde? (sende dig videre til hudlæge evt.?)
- Nogen der har erfaringer med effektive behandlinger?

På forhånd tak %3cmile

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg havde nogle slemme ar på armen efter selvskadende handlinger, og min læge henviste mig til en plastikkirurg for at få vurderet hvad der kunne gøres.

    Han mente, at det mest hensigtsmæssige ville være ultralydsbehandling.

    Derfor blev jeg henvist til en fysioterapeut.
    Jeg kom der en del gange. Han masserede mit arvæv og behandlede det med et lille apparat som udsendte svingninger, som påvirker arvævet. Desuden skulle jeg selv massere det hjemme og smøre med en special creme som også påvirker arvæv.

    Mine ar var ud over det du beskriver også røde og hævede over den øvrige hud.
    De er nu i plan med den omgivende hud, de er mindsket i både længde og bredde, og farven er skiftet hvid.
    Jooo; man kan stadig se dem når man kigger efter dem - men de popper ikke i øjnene som de gjorde før.

    Der er altid offentligt tilskud til behandlinger man får henvisning til, og hvis du er på overførselsindkomst kan du søge kommunen om enkeltydelse til at dække udgiften.

    Du må tale med din læge om DINE ar - for hvad der virkede på mine, er ikke nødvendigvis det som er bedst for dine.
Log in eller Registrér for at kommentere.