Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

second opinion

Redigeret 24 november, 2010, 14:27 i Vulvodyni
jeg har været inde på en af sex og samliv debatterne fordi jeg har nogle problemer med smerter under samleje. min kærestes penis er meget stor, 15 cm i omkreds, og jeg var sikker på at det var derfor jeg fik ondt. det har endda været så slemt at mit mellemkød er sprækket en smule en af gangene.
Men når nu jeg tænker over det er det ikke kun når han trænger ind i mig det gør ondt. det er også hvis han bare stikker en finger, eller nogengange bare hvis jeg bliver ophidset. det gør også ondt fra tiden til anden i underlivet, umiddelbart uden grund. det plejer som regel at være i tidsrummet mellem ægløsning og mens. at det gør mest ondt. burde jeg blive tjekket for vulvodyni?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej brei87

    Dine beskrivelser skriger ikke umiddelbart vulvodyni til mig - af den årsag at du også får spontane smerter i skeden. Skal lige understrege at jeg IKKE er læge. Hvis du lider af vulvodyni vil smerten (som regel!) være en svidende fornemmelse ved indtrængen.
    Har du kigget lidt på det der hedder vaginismus? Det er noget med kramper i skeden, prøv evt. at google det.

    Ellers prøv at komme med nogle flere beskrivelser, så kan det være jeg kan give dig nogle flere tips :-) Det er i hvert fald altid værd at få undersøgt! Bare vær opmærksom på, at de færreste læger ved, hvad vulvodyni er, og derfor ikke er i stand til at stille en diagnose. Så skal du altid forlange at blive sendt videre til en gynækolog med forstand på vulvodyni - det er nemlig heller ikke alle gynækologer, der kender til lidelsen.

    Håber mit svar hjalp.

    Vh. Sisse
    http://on.fb.me/vulvodyni
Log in eller Registrér for at kommentere.