Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nærhed svært

Hej

Jeg har borderline, jeg har det så svært med nærhed til andre mennesker jeg gentager igen og igen at fjerne mig fra fælleskaber, da jeg sikkert er bange for at vise hvem jeg er når andre mennesker kommer for tæt på, eller jeg har svært ved det overfladiske, og så har jeg med at melde meninger ud.. det er som jeg føler mig som et umuligt træls menneske, og ja jeg føler ofte jeg støder imod en mur, en mur jeg selv sætter op og gemmer mig selv bag ved måske.

kh. Bambi på isen....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Bambi

    Jeg har selv fået diagnosticeret borderline og kender problemet.
    For mig har det forandret rigtigt meget at være i terapi. Da jeg startede i terapien, var jeg helt ubevidt bange for at 'blotte' mig og vise, hvem jeg selv var. Det er jeg ikke bange for mere. Muren er væk.

    Jeg har aldrig kunnet være og kommer sikkert aldrig til at kunne være sammen med folk på en overfladisk måde. Jeg hader small-talk. Derfor omgås jeg nu kun mennesker, hvor der er indhold og dybde i samtalen. Når vi kan tale om de væsentlige ting, så kan jeg også bedre holde ud at tale om de mere dagligdags småting.

    Du har jo været hos psykiater, siden du har fået en diagnose, men har du også været i terapì?

    KH Helene
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for dit svar, jeg har været i terapi dog ikke hos psykiater, men det handler om at jeg ofte har svært ved at fastholde nærhed til mennesker og forblive i noget fast.

    Netop det du skriver om at finde et netværk hvor man kan føle man kan være den man er handler nok om selvværd..

    kh. Bambien...
  • Indstillinger
    Hej er der en psykisk værested der hvor du bor. der kan du blive indliciteret og der kan du få hjælp af behandler. samtale og måske støtte kontakt person i hjemmet. samt lære at være sammen med andre. måske er der andre der , som har bordeline. jeg er selv i sådan et værested . det giver tryghed. man kan altid ringe eller komme når man har brug for hjælp. kærligst spider68
  • Indstillinger
    Kære Bambi.

    Jeg kan ikke lade være med at tænke over, om du mon har prøvet gruppeterapi?
    Hos min psykiater har de forløb med gruppeterapi, hvor man skal være i det i mindst et helt år med de samme mennesker.
    Der er man bundet i den relation og øver sig i at indgå i en social sammenhæng mens man får talt igennem hvordan det er, og hvad der ellers rører sig i ens liv.
    Jeg ved ikke, hvordan det er i distrikspsykiatrien, men der er sikkert også mulighed for det. Den gruppeterapi jeg kender til er hos en privatpraktiserende psykiater, som jeg er henvist til gennem min praktiserende læge, og som jeg ikke betaler for.

    Noget helt andet er, hvad du har fået ud af den terapi du har fået indtil nu, og om du måske har brug for mere eller evt. skal tilknyttes distriktspsykiatrien, hvor de kan hjælpe med en kontaktperson, terapi og evt. medicin.

    Venlig hilsen Oktober
  • Indstillinger
    Kunne i ikke hjælpe mig og evt sætte telefonnummer på det nummer du skrev at man kan ringe på altid?
    please
    synes lige jeg er ved at fastholde at nu skal der gøres noget
  • Indstillinger
    Hej jeg ved ikke hvor i landet du bor. men psykriatrisk skadestue kan du altid ringe til hvis der er en person der er psykisk dårlig og har brug for nogen at tale med . prøv om du kan finde det på gogle. jeg tror netdoktor også har en side med telefon nr dertil. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.