Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blod i afføringen?" nok ikke for sarte personer"

Hejsa. det er første gang jeg prøver at have blod i min afføring.. da jeg opdagede det ringede jeg naturligvis til lægen, som sagde jeg burde se tiden an og hvis der skete noget yderligere måtte jeg på en akut tid.

men altså, jeg har ikke ondt i maven eller i numsen. Blodet var helt rødt (frisk) og var blandet med afføringen..

er dette noget jeg burde være bekymret for? fordi det må jeg sige jeg er.

gjorder nok også det dummeste da jeg søgte på nette om hvad det kunne være.
nogen andre der har prøvet at have blod i afføringen hvor der ikke var andre ting i vejen med maven eller numsen?

ps. jeg er kun 17år, og tager ikke andet end zoloft medicin.

kan være en rift, men der var ikke blod på papiret kun to røde blod pletter. der kunne naturligvis være mere indeni. kigget jeg altså ikke lige efter xD

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad mener du med din overskrift "nok ikke for sarte personer"???

    Der er ikke noget "sart" i det, du skriver - det er en ganske almindelig tilstand.

    Men - hvis det kun er sket en enkelt gang, så kan din læge sagtens have ret, det er ingen ting. Det kan være en rift, det kan være en hæmoride, der lige er gået hul på. Man kan sagtens have en hæmoride eller to, uden det overhovedet betyder noget som helst, og de forsvinder ofte af sig selv igen.

    Naturligvis skal du reagere, hvis du bliver ved med at bløde, men en enkelt gang betyder sjældent noget som helst.
  • Indstillinger
    Hej, lotte. jeg skrev "nok ikke for sarte personer" pga. nogen personer muligvis ikke er så glade for at læse det. ^^

    og mange tak for dit svar
Log in eller Registrér for at kommentere.