Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i knoerne

Redigeret 15 november, 2010, 10:04 i Håndskader og musearm
Hey folks :)

Jeg er ikke typen, som render til lægen medmindre det er virkelig nødvendigt, så jeg vil gerne lige have jeres syn på noget.

Jeg var så uheldig i lørdags at få mast min ene hånd, det skete således at jeg kørte et gitterbur læset med frugt&grønt, og på vej ud kommer jeg til at køre ind i en massiv dør, der gør at min hånd kommer i klemme, gitterburet bliver dog, på grund af sin store vægt, ved med at køre, og jeg får derfor hånden mast flad mellem bur og dør, og skrabet alt huden af mine knoer. Det gjorde afsindig ondt, og det er blevet værre og værre med tiden, men jeg kan bøje mine fingre og strække dem næsten helt ud, det gør selvfølgelig virkelig ondt, men det kan lade sig gøre - jeg kan bare ikke holde om fx en blyant, hvilket er lidt et problem da jeg er studerende, og derudover kan jeg heller ikke løfte noget da det gør ekstrem ondt i knoerne.

Jeg har kigget lidt på dem, og de er stadigvæk en smule hævede og røde, og derudover er der jo sår på dem, men de ser ikke ud til at have skubbet sig. Der er en forholdsvis stor bule mellem knoerne til pege- og langefinger, men jeg har også antydningen af en lille bule samme sted på den anden hånd, så jeg tænker det måske bare er hævelsen der gør at den bule er ekstra fremtrædende.

Burde jeg gå til læge? - Nu er det sådan at lægens konsultationstider er så jeg ikke kan undgå at få fravær, så jeg vil selvfølgelig helst ikke afsted - men jeg ved ikke om det bare skal have tid til at hele, eller om der godt kan være noget i vejen, selvom jeg kan bruge hånden nogenlunde normalt - jeg tænker lidt smerterne måske skyldes at den blev mast, og ikke så meget at der er noget galt.
Nu har jeg ikke den store viden om håndsmerter, men på nettet læser jeg det lidt som om, at det skal være sådan man ikke kan bruge fingrene før man skal gå til læge. Modsat vil jeg jo heller ikke være så dum, og så droppe at tage til lægen, hvis det bare gør jeg skal gå rundt med smerterne i flere uger fordi der er noget galt.

På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, man skal da ikke rende til læge for den mindste lille skramme, men det der burde du have fået undersøgt i lørdags med det samme, da skaden var sket. Jeg går ud fra, du har job i et supermarked? Og der burde man have reageret og fået dig på skadestuen. Jeg står lidt undrende over for, at din arbejdsplads ikke insisterede på, at du blev undersøgt, da det jo var en arbejdsskade, og de derfor har en forsikring til at dække, og det på den måde er i deres interesse, at en sådan skade ikke udvikler sig til noget værre.

    Det er meget muligt, at det "bare" er slaget, og der derfor ikke er mere i vejen, og det heler op af sig selv i løbet af kort tid - det håber vi da, men hvis der nu er sket mere end det, så er det faktisk væsentligt, at det bliver behandlet, inden noget vokser skævt sammen, og du derfor skal have det opereret måske med langvarige følger.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg for en sikkerheds skyld få kigget på det, især fordi du stadig har smerter, når du bruger hånden.
Log in eller Registrér for at kommentere.