Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i knoerne

Redigeret 15 november, 2010, 10:04 i Håndskader og musearm
Hey folks :)

Jeg er ikke typen, som render til lægen medmindre det er virkelig nødvendigt, så jeg vil gerne lige have jeres syn på noget.

Jeg var så uheldig i lørdags at få mast min ene hånd, det skete således at jeg kørte et gitterbur læset med frugt&grønt, og på vej ud kommer jeg til at køre ind i en massiv dør, der gør at min hånd kommer i klemme, gitterburet bliver dog, på grund af sin store vægt, ved med at køre, og jeg får derfor hånden mast flad mellem bur og dør, og skrabet alt huden af mine knoer. Det gjorde afsindig ondt, og det er blevet værre og værre med tiden, men jeg kan bøje mine fingre og strække dem næsten helt ud, det gør selvfølgelig virkelig ondt, men det kan lade sig gøre - jeg kan bare ikke holde om fx en blyant, hvilket er lidt et problem da jeg er studerende, og derudover kan jeg heller ikke løfte noget da det gør ekstrem ondt i knoerne.

Jeg har kigget lidt på dem, og de er stadigvæk en smule hævede og røde, og derudover er der jo sår på dem, men de ser ikke ud til at have skubbet sig. Der er en forholdsvis stor bule mellem knoerne til pege- og langefinger, men jeg har også antydningen af en lille bule samme sted på den anden hånd, så jeg tænker det måske bare er hævelsen der gør at den bule er ekstra fremtrædende.

Burde jeg gå til læge? - Nu er det sådan at lægens konsultationstider er så jeg ikke kan undgå at få fravær, så jeg vil selvfølgelig helst ikke afsted - men jeg ved ikke om det bare skal have tid til at hele, eller om der godt kan være noget i vejen, selvom jeg kan bruge hånden nogenlunde normalt - jeg tænker lidt smerterne måske skyldes at den blev mast, og ikke så meget at der er noget galt.