Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mave, Tarm, og psykiske problemer

12 Oktober eftermiddag spiste jeg 100% spiselige svampe (spiselig rørhatte). Efter ca. 5 min. var jeg fuldstændig væk, med opkast, diaré, feber, kvalme, kulde, og mærkelig psykiske fornemmelser. Jeg blev indlagt med det samme. Fik aktiv kul, som hjalp. Der blev taget blodprøver, hjerte, nyre, lever, mm, med intet resultat. Kom op på 6. sal AMU afdeling. Min feber var mellem 34, og 39 under èn time! Blev udskrevet, kom hjem aften, så lidt tv, og sov dejligt. Dagen efter havde min mor lavet grøn suppe (arabisk ret). Derfra gik jeg en dejlig skovtur. Ca. 5 timer efter var jeg på gulvet igen, meget værre end første gang. Igen diarè, opkast, feber, kvalme, og total voldsomme psykiske fornemmelser. Blev indlagt igen. Mens jeg ventede på lægen, gik tiden med opkastninger, og lyden fra sygeplejekerne "Du Godeste". Lægen kom, fortalt, hvordan jeg havde det! Jeg svarede slet ikke normal. Det eneste hun sagde var: "jeg tror ikke du fejler noget, men du skal gå til din egen læge, eller vi kan sende dig til en psykolog". Jeg sagde nej tak, for tror slet ikke han/hun er min hjælp lige pt.

Kom hjem igen, og tilbage til de frygtsomme sindssyge voldsomme psykiske lidelser, om natten, enden jeg skulle sove, og maven. Ren Guantanamo lidelser, sådan tænkte jeg. Dagen efter en meget slem nat, fortæller min mor, at faktisk hele min familie var blevet madforgiftet, af den suppe, nogen med feber, og diaré. Men det gik mest ud over mig, fordi min krop havde ikke nået at blive rask, og ingen immunforsvar.

Sjovt den samme aften så jeg aftenshowet på Dr. hvor der var en dansk læge oppe, og snakke om nogen udenlandske vare der kom fra Israel, Syrien, mm, som kunne give madforgiftninger, og det omhandlede især om grønt mad!

Ringede til min egen læge, fik tid først om en uge! Imens da, havde jeg det total skidt stadig, med diaré (med blod nogen gang), kvalme og voldsomme psykiske fornemmelser. Jeg har tidligere været deprimeret, og blev det voldsomt igen, men med en anden form for psykiske "smerter". Jeg begyndte på 15 mg Mirtazapin igen, som hjalp efterhånden. Kom til lægen, de snakkede lidt med mig, og gav mig 3 flasker jeg skulle ligge min afføring i, så de kunne kigge nærmer på dem. Resultat: INTET. De sagde at giften muligvis er ud af min krop, ja,,, og jeg tror på lyserøde elefanter! Efter den anden forgiftning er der ikke blevet taget blodprøver af mig, kun afføring!!!

Min mave havde taget meget skade. Det eneste jeg spiser nu er, lidt mælk med økologisk havregryn om morgen, og 2 tost om dagen. På tosten kommer jeg græsk yoghurt, og oliven-olie, og salt. Jeg kan ikke spise andet, intet. Jeg har prøvet at smage på en steget løg, hvor det gik total galt igen, de samme smerter, og den samme cirkus forfra. I går aftes smagte jeg på et lille stykke pølse, og den gav en voldsom effekt igen, og samme tur, som første gang.

Jeg snakkede med min egen læge i dag, og han sagde, jeg skulle komme op til ham på Mandag, og få taget nogen blodrøver.

Lidt om mig:

Jeg vejede 72 kg
Jeg er 168 cm
Jeg har altid været en sund, glad ung mand
Jeg ryger ikke, og drikker 1 gang om året
Jeg vejer nu 60 kg!!!
Jeg er 28 år

Jeg har konstant nedtur, kan simpelthen ikke komme andet ned i min mave ud over det, som er beskrevet oppeover, sker det, så jeg på gulvet igen, med ALLE symptomerne. Jeg får ikke den stor hjælp, som i kan høre, så jeg håber inders inde fra mit hjerte, der nogen der måske kan hjælpe med lidt svar her indefra.

Hvad er der galt med mig?
Ville det hjælpe, hvis jeg stoppede mælkeprodukterne?
Hvad skal jeg ellers leve af?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Glemte at fortælle at jeg ikke kunne tåle spise-svampe. Jeg har næsten tabt mig 13 kilo på 3 uger ca. Jeg er begyndt at trække været meget dybt, og føler altid jeg har brug for ilt. Jeg er svimmel 24 timer, og kan INTET spise ud over meget meget lidt hvidt brød 1-2 gange om dagen. Jeg har det dårligt psykisk meget! Være gang jeg føler jeg vil prøve at spise noget jeg engang gjorde, så går det total galt, med feber, opkast, diare, kvalme, psykisk utilpas, kulde. Min afføring er der masser af bobler i. Går jeg en tur i Bilka, så jeg færdig, og kan nærmest ikke trække vejret, og hjertet banker rigtig meget. Bløder nogen gange i afføring. Jeg kommer til vagtlægen flere gang om ugen, det eneste de siger er: Du kan komme her inde, så kan vi trykke dig på maven, og berolige dig lidt! REND MIG. Min egen læge siger: Jeg tror ikke du fejler noget, det tager bar noget tid, begynd at spise igen. Ja helt sikkert prøv at være mig i 10 min. Jeg føler virkelig jeg er ved at miste mit liv, har lige fået en søn, som jeg fortryder et sted han har en far, som mig! Jeg er begyndt at få hjerte smerter 5-8 gange dagligt. Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv! Selvmord? Det går kun den skidt vej. Jeg er træt. Det her burde komme på Tv2, Dr1, osv. Jeg har hørt så mange nu, haft nogen af de samme problemer, som jeg, hvor deres læge har til intet nytte været, og ingen hjælp. Undskyld mit sprog, jeg er bar så ned! Hjælp mig en eller anden.
  • Indstillinger
    Hej.. det er sgu underligt lægen ikke tager dig mere seriøst! Jeg har ikk noget bud på hvad du fejler, fysisk. Men lider selv af angst, depression og OCD, og da mit startede i sin tid, havde jeg rigtig mange af de symptomer, du fortæller om, og det var et helvede, så forstår dig udmærket. Har du prøvet at kontakte psyk info eller lign? synes du skal kræve af din læge, at blive henvist til enten psykolog eller psykiater, så du kan få noget hjælp. håber det bedste for dig,
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Det eneste min læge siger er: "Jeg tror ikke du fejler noget". Jeg skal også til psykiater her til December, men ærlig talt tror slet ikke det vil hjælpe, og jeg vil ikke være den type der skal leve af piller resten af mit liv, det frygter jeg. Forstår simpelhen ikke, hvorfor man ikke tager folk mere seriøst. Det er flere tilfælde nu, hvor jeg ser/læser at de ikke får den rigtig hjælp, eller nok hjælp. Hvis jeg kommer til at fejle noget resten af mit liv, så sagsøger jeg den læge. Jeg kan også lide af angst, det noget normalt når man har været igennem noget meget meget slemt i sit liv. Jeg talte i dag med en professionel læge indenfor mave/tarm sygdom, ham holder jeg mit til. Det er en tidligere bekendts, far. Jeg skal holde mig til yoghurt, hvid honning, kogt grønsager, ost uden meget salt, og tost 14 dage. Og det hjælper faktisk. Efter det skal jeg prøve at se om jeg kan spise normalt, kan jeg det, så det super, kan jeg ikke, laver den ny læge en MEGET nærmer undersøgelse.

    Havde du også lidt hjerte smerter, og nogen gange skulle trække været meget dybt, for at få luft? Min læge siger, jeg ikke kan have ondt i hjertet, men hvad f har jeg så ondt i, når mit hjerter banker voldsomt hårdt... Man betaler SKAT for ingen ting.... så træt af det her.
  • Indstillinger
    Hej igen, ja, jeg følte heller ikke jeg kunne trække vejret dybt, og sådan kan jeg stadig have det. Og føler ikk der kommer nok ilt til hovedet når jeg har det sådan, det er rigtig ubehageligt. Og har tit haft, og har stadig, stærke smerter omkring hjertet, har tit ringet til lægevagten, da det startede. Nogle gange gør det så ondt at jeg slet ikk kan trække vejret ordentligt igennem, pga det stikker helt vildt. Lægerne siger det er muskelinfiltrationer omkring hjertet, men jeg ved ikk,. men plejer at hjælpe at tage smertestillende. Det er godt hvis den nye kost hjælper dig. Forstår oss godt du ikk vil have piller resten af dit liv.. Jeg har desværre fået medicin pga det psykiske siden 1994.. vil også gerne ud af det.
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jeg har det 100% på samme måde. Det værste er at, hvis jeg får mad ned i maven, får jeg det total dårligt, som om jeg har fået gift i min krop igen. Det eneste min læge siger er kun: "jeg tror ikke du....." og "jeg tror du....". Når jeg mærker jeg skal på wc, og lave den stor, så får jeg det også dårligt. Det mest mærkelig er at, det rammer mig hårdt psykisk, for jeg forstår det simpelthen ikke. Når jeg begynder at få det skidt, så begynder det at "brænde" omkring mit ansigt, mærkelig prikkelser. Jeg var i gang med at stoppe min dep. piller så tæt på, nu jeg helt tilbage til dem. Hvis jeg får meget at spise (2 tost!!!) så går det fuldstændig galt, og min læge siger stadig jeg ikke fejler noget. Det er sq hårdt at være os. Jeg er ked af det på din vejende, føler din smerter. Ville ønske jeg kunne trylle. Og jeg ved ikke om det vil hjælpe at skifte læge. Ønsker dig den bedste helbred. Husk at dyrke motion, SELVOM vi føler smerter omkring hjertet. Hader at leve i en facade.
  • Indstillinger
    Hold da op...
    Jeg vil råde jer til at tage til lægen IGENIGEN og insistere på at blive undersøgt tilbundsgående af eksperter i mave-tarm-problemer.
    Nøj, hvor er jeg forarget over de læger!!!
    God bedring til jer.
  • Indstillinger
    Hej Uheldige

    Jeg hæfter mig ved, at du skriver, at du har været udsat for mange slemme ting i dit liv og at du nu har fået barn.
    Når man får barn, kan det aktivere angst og meget mere fra fortiden. Det kan faktisk give sig udslag i (tilsyneladende uforklarlige) voldsomme fysiske lidelser.
    Jeg mener ikke, at løsningen er medicin men terapi.
    Men først må der naturligvis mere klarhed over, om der findes nogle fysiske årsager til dine maveproblemer.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej

    Problemet er bar når jeg indtager mad eller for meget mad (som forholdsvis er lidt forhold til hvad jeg plejer at spise), så går det total galt. Mit barn er ikke grunden til mine problemer. Der forgår noget inde i maven på mig, som IKKE er normalt. Det lige efter jeg ikke kunne tåle at spise svampe, og madforgiftning dagen efter. Jeg kommer i en total voldsom tilstand. Diare, feber, smerter, det værste psykiske smerter, som om det var madforgiftning FORFRA igen. Selv en maria kiks kan jeg ikke klar at spise, og selv efter 3 mdr!!! Det eneste min læge siger; Gi det noget tid, jeg tror bar det psykisk!!! NEJ FAT det ikke er. Fatter ikke han ikke tager mig helt seriøst. Er der ikke et nummer eller nogen man kan ringe til omkring disse ting og få hjælp? For jeg har virkelig brug for det.
Log in eller Registrér for at kommentere.