Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilskud til kosmetiske operationer efter større vægttab

Hej.

Jeg er 26 og har været overvægtig hele livet. Nu har jeg tabt 20 kg. og skal tabe 20-30 kg. mere for at blive normalvægtig.

Problemet er, at mine bryster bliver mindre og hænger mere og mere. Huden på især mave, lår og arme bliver løs og grim. Jeg træner 2-3 gange om ugen, styrketræning og kondition. Håber selvfølgelig, at dette kan tage det meste.

Er der nogen der ved, hvor meget man skal have tabt sig for, at få tilskud til f.eks. hudreduktion og brystoperation/løft?

Bedste hilsner,

Kramalie

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg troede ikke man kunne få tilskud til den slags opperationer .----jeg har hørt om flere som har betalt det selv ---
  • Indstillinger
    Jeg har en veninde, som godt nok selv har betalt for sin fedmeoperation i Tyskland, og så ville hun gerne have hjælp til netop det overskydende fedt og løst hud på arme, lår og bryster, da hun efterfølgende tabte sig. Hun fik at vide, at før man overhovedet vil hjælpe med det, skal man have tabt alle sine kilo først - og man skal vist nok også have beholdt den vægt i nogen tid - for at "bevise" at man holder den. Hun har så haft mulighed for at betale, så hun også blev "syet ind" i Tyskland.

    Jeg synes sådan set, det er lidt frygteligt, for netop al den løse hud og maven, der hænger helt ned til knæene er ikke særlig befordrende for at bibeholde sin vægt.

    Jeg bliver noget forarget, når regering osv. taler så meget om, at komme fedmeproblemet til livs, at man så ikke vil hjælpe dem, der rent faktisk gør noget ved problemet. Men de kan godt finde ud af at lægge 10 øre mere i afgift på fedt og sukker i den tro, at det så løser problemet i et snuptag.

    Min veninde har faktisk flere gange tabt sig temmelig mange kilo, men opgav så, da hun kom til se så forfærdelig ud.

    Men - hold ud - det er rigtigt flot, det du hidtil har nået, så klø på og fortsæt. Tal med din læge om noget hjælp til at fastholde din motivitation. Når du har tabt alle dine kilo skulle der være god mulighed for hjælp i det danske sundhedsvæsen, men du kan nok desværre ikke blive "syet ind" undervejs, og dog - det ved jeg ikke, når du er så ung, som du er. Så tal med din læge om mulighederne.
  • Indstillinger
    Hej Kramalie.

    Tillykke med dit allerede flot opnåede resultat.
    Hvis du søger folk som har været igennem en fedme operation, så kan du tilmelde dig på http://www.slankkrop.dk

    De er ved at lave en database over alle folk som har tabt sig, og som vil være med til at motivere andre til deres vægttab. Her er alt fra folk der har tabt sig via kraftig motion, også over til fedme operationer.

    Men tag et kig derinde. Hvis du bruger siden jævntligt, optjener du også point som du kan bruge i deres pointshop på gaver.

    Held og lykke med dit fremtidige vægttab, om det bliver på den ene eller anden anden måde :)
  • Indstillinger
    Sikke da en gang fis! Det er vel din egen skyld du blev tyk og fik slap hud, så hvorfor skal andre betale regningen for dig?
    Hvis man har råd til at spise sig så tyk, så hænger man altså selv på regningen..
  • Indstillinger
    Lotte123-
    Er det ikke nok at folk kan få betalt en fedme operation? Resten er da kosmetisk, så det må da være deres eget problem.
    Fedme er et valg, ikke en sygdom.
  • Indstillinger
    Sussie32..... Jeg er en af de mange som har været svært overvægtige og nu skal jeg så lige fortælle dig at det altså ikke er alle der selv er helt skyld i deres store vægt!!!!! Jeg var et lille nips på 56 kilo før jeg fik børn og efter 3 fødsler måtte jeg erkende at jeg ikke kunne tabe mig uden hjælp fra en Gastric bypass Da jeg i over 16 år havde prøvet alt....
    Jeg bliver så harm over sådan nogle mennesker som dig der bare sviner andre til på den måde, jeg er overbevist om at du nok på et tidspunkt selv kommer til at mærke livets mørke side når du mindst venter det.
    Det er bare sørgeligt.....
    Til alle dem som har tabt sig med eller uden hjælp...... Hatten af for jer...;O))
  • Indstillinger
    Syntes nu det er ret drastisk at oprerer sig for at midste sin overvægt. Selv har jeg tabt en 20-25 kg over de sidste 5 måned ved blot at udskifte par af mine dagelige måltider med nupo herinde fra http://www.kosttilskud-vitaminer.dk/nupo-tilbud/
    Jeg udskiftede morgenmaden og middagsmaden med en protein drik derinde fra og spise ellers normalt om aftenen samt gik ca. en halv time hver dag efte aftensmaden.
  • Indstillinger
    Tak for tippet med NUPO morgen og frokost, alm. aftesmad + gåtur!
    Det er meget motiverende for mig i hvert fald, at du skriver hvor meget du har tabt. Jeg behøver ikke at tabe over 20 kg, men det siger jo noget om at det betaler sig. NUPO indeholder alt, så jeg ser det som en god kick-start, en booster, som gør, at jeg vil være motiveret for at fortsætte med SUNDERE livsstil!
    Har været omme og kigge på dit link. Tak for det. En stor økonomipakke koster 349,- kr. for 10 dage + aftensmad. Fint nok. Det er lige før der også er plads til et glas vin til aftensmaden, inden gåturen! :)
    Alt godt til Jer alle uanset vægt!
  • Indstillinger
    Hej er der nogen der ved om man kan søge tilskud til
    brystforstørrende operation..
    Vis man ufrivilligt har gennemgået et stort vægttab.
    Har tabt 28 kg på ca 9 mdr og ligger forsat på de ca 45-46 kg
    og har gjort det i ca et år...
    og har stort set intet tilbage...
    tænker over det dagligt, og genere mig meget og tynger mit selværd så meget at jeg ikke har lyst til at gå i svømmehallen eller havde lyst til at gå på stranden sidste sommer...
Log in eller Registrér for at kommentere.