Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er jeg psykotisk

Redigeret 19 december, 2010, 13:27 i Skizofreni
hej
her indenfor den sidste tid er jeg begyndt at blive mere og mere fraværende i hvordan jeg har det.
jeg føler min krop vokser når jeg har spist noget.
jeg føler at det jeg putter i munden vokser
jeg er bange for min medicin er gift for min krop
jeg kan vågne op om natten og tror der kommer edderkopper ud af min mund.
jeg hører stemmer der siger til mig at jeg bliver fed, ulækker og klam hvis jeg spiser. de siger også til mig at jeg er en dårlig person. plus at jeg er en belastning for familie og venner. derfor tænker jeg tit på døden.

men er i tvivl....er jeg psykotisk?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke tage stilling til, om du er psykotisk.
    Men det må være ganske rædselsfuldt at have det, som du har det, så jeg vil anbefale dig at kontakte din læge og få en henvisning til en psykiater. Han eller hun vil kunne fortælle dig, om du er psykotisk.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej
    Det kan da godt lyde til at det er en psykotisk periode du er på vej ind i, uden at jeg skal gøre mig alt for klog på det. (jeg er ikke læge. er selv skizofren.) Men hvis det er det der er ved at ske, er det bedste vel at du snakker med din psykiater eller læge. Det kan jo være at der skal laves ændringer i din medicin. Jeg håber ikke det gør at du spiser mindre. Kan huske at du har skrevet under anoreksi. Jeg tror bare det vil gøre det værre.
    Mvh
  • Indstillinger
    Hej chalotte1. det lyder som om det godt kunne tyde på det. Som jeg læser det kunne Det være en blanding af tvangstanker, tvangsforestillinger, vrangforestillinger, samt være styret af ubevidste, ubehersket, tanker, følelser, og billeder. Du skal tænke ekstrem meget over om du ville begynde på antipsykotisk medicin, for det hæmmer dopamin og serotonin, som styre ens lykke og velbefindende, Og det kan gøre en alvorlig depremeret. Det jeg skriver nu kan godt virke meget negativt/ kynisk, men det er ikke sådan ment, stol på mig 100%, når du hat læst det igennem ville du finde ud af at det er en stor hjælp til skizofrene inklusivt dig hvis du får konstateret skizofreni. Det kunne være enormt sej hvis du prøver bare en lille bitte dosis, og så skrive tilbage til mig om hvordan du har fået eller haft det på medicinen. For jeg har gang i mit eget ensomme forskningsprojekt om at alle skizofrene bliver dybt depremeret hvis de får masser af antipsykotika begrund af medicinen blokere lykke signalstofferne, for så kunne du være den første til at give et MEGA STORT EKSEMPEL! på at medicinen har en effekt der kan gøre en meget ulykkelig via den blokering af de signalstoffer. For så har jeg et endnu bedre bevis end jeg har nu til at overbevise psykiaterne om at det kan gøre en i rigtigt dårligt humør. Og så er jeg et skridt videre i den positive kamp sammen med skizofrene om at psykiater skal lade vær med at give mega meget medicin til os. HUSK JEG ER IKKE UDE PÅ AT TVINGE DIG, DU BESTEMME 100% OM DU VILLE. HA DET RIGTIGT GODT, JEG ØNSKER DIG ET STORT HELD OG LYKKE MED FREMTIDEN.
Log in eller Registrér for at kommentere.