Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnproblemer i forbindelse med dårlig ryg

Hej!
Jeg har fået´konstateret en rygskade, som jeg har gået med i lang tid uden at få gjort noget ved. Det har så gjort at jeg igennem ugeivs ikke har kunne sove ordentlig: enten jeg ikke kan falde i søvn pga. smerter eller jeg vågner mange gange og må op og strække ud eller lave lidt øvleser. Det skal lige siges at jeg er i behandling og genoptræning med min ryg nu!
Jeg har lige fået nogle stærkere smertepiller til natten, og de virker og. Problemet er bare, at mit søvnmøsnter er fuldstændig ødelagt.
Nogle gode råd, hvordan man kan få lært at sove igen?
Jeg har prøvet med alverdens råd (afspændingsteknikker, ingen kaffe efter 1700, osv. osv.) men intet virker! Jeg har efterhånden svært ved at få tingene til at hænge sammen, min hverdag er ret presset med arbejde, studie ved siden af og børn så jeg har virkelig brug for snart at sove! Min koncentrationsevne er ved at svigte mig...
Nogle derude som har et godt råd?
Hilsen den desperate!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    lidt blid musik i øret er fantastisk---man-lukker sig ind i sin egen verden der findes mange afslapnings plader --du må have din egen lille cd afspiller med i sengen----
    jeg bruger det meget --for at afalappe kroppen før jeg sover---jeg har ikke dårlig ryg --men er utrolig spændt i nakken---
Log in eller Registrér for at kommentere.