kan min læge bestemme over mig??
hej jeg blev for lidt over 5år siden steriliseret og har nu fortrudt da jeg nu har fundet manden i mit liv jeg har selv 2 børn fra et tidliger ægteskab og jeg er 31 år og min forlovede er 39 og har ingen børn selv jeg er førtidspensioneret pga en del angst og nogen psykiske problemer fra min barndom som jeg er ved at søge noget hjælp til jeg har det sidste år fået det meget bedre og holdt op med at drikke alckohold for et halvt år siden men nu var jeg ved lægen i morgen fordi jeg gerne vil snøres op igen vilket man godt kan blive men det er ik sikkert det er noget man bliver gravid af min læger er meget imod det selv om hun ik kender mig for har kun været ved hende 2 gange og hun var ik intraseret i at høre noget om hvad det er for en kæreste jeg har og hvor lang tid vi har kendt hinanden kun om han også hade nogen problemer og det har han ik og aldrig haft så mit spøgersmål er kan min læge nægte mig at blive snøret op selv om det var mig selv der valgte at blive snøret sammen ?????
Kommentarer
Men mon ikke hun bare forsøgte at sætte nogle tanker igang hos dig, som kunne få lov at ligge og slumre inden du helt tager beslutningen?
Du skriver, at du skal igang med at løsne op for gamle psykiske problemer. Det er en rigtig god idé - og ihvertfald en bedre løsning end at drikke for at dulme dem
Men det er altså hårdt at skulle til at arbejde med problemer der har ligget gemt af vejen i lang tid. Det må du vide lidt om, for du må jo have været i kontakt med behandlingssystemet i forbindelse med din førtidspensionssag.
Derfor syntes jeg personligt at du skulle overveje meget grundigt, om du ikke skulle vente lidt.
Får du medicin? Det kan have negativ påvirkning af et foster, og da man skal trappes ned langsom tog se hvordan man så har det, så er det ikke lige om to måneder du er klar til at blive gravid.
Du ved hvor mange kræfter det kræver at blive mor til en lillebitte én, du er ung og du har to børn. Du kunne jo bruge dine kræfter på at være der for dem og gøre op for den tid du har været fraværende, samtidig med at du går i behandling.
Dernæst kan du så stifte familie med din nuværende kæreste.
Hvorfor haster det?
Jeg er selv psykisk syg, og jeg ved, at det at have fået det bedre i løbet af et år langt fra er ensbetydende med at den bedring er varig.
Jeg synes godt, du kan bede din læge om en uddybende forklaring på, hvorfor hun siger nej. Det er meget vanskeligt at vurdere her på et debatforum, hvor du kun har skrevet nogel få linier, om din læges nej er fornuftigt eller ej.
Du skriver, at du har nogle psykiske problemer, som du nu er ved at søge hjælp til. Ligeledes skriver du, at du er holdt op med at drikke. Hvordan har de børn, du har været påvirket af disse tilstande? Det er muligt, at din læge mener, at du nu er rigtigt fint på vej, men at det måske ikke er sagen at få et nyt barn, før du er kommet videre i dit forløb. Mit umiddelbare gæt – men det er kun et gæt – er, at din læge mener, at du bør have et noget mere stabilt grundlag, før du forsøger at sætte et nyt liv i verden.
Det er også muligt, at din læge nægter, fordi det ikke er det offentlige sundhedsvæsen, der skal betale, og du derfor må søge privatbehandling – det ved jeg ikke, men bed i første omgang om en mere uddybende forklaring af din læge.
Du har krav på at din læge tydeligt forklarer dig hvorfor.