Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søger piger der har fået foretaget abort og har haft følger

Redigeret 15 februar, 2011, 16:54 i Åben debat om abort
Hej alle
Jeg er sygeplejestuderende fra Næstved, der er ved at skrive afsluttende projekt om abort. Næremere betegnet de følger, der kan komme efter en abort. Ikke så meget de fysiske følger, men mere om der har været nogle følelsesmæssige følger.
Har du oplevet ikke at få den vejledning, du følte, du havde brug for? Både før og efter aborten. Hvordan følte du, kommunikationen på afdelingen var? Var der noget, du følte, der kunne have været anderledes og evt. bedre?

Jeg vil rigtig gerne skrive om, at bedre kommunikationen i sygeplejen til de kvinder, der kommer ind og får foretaget en abort efter ufrivillig graviditet.

Alle svar modtages gerne - og alle forbliver naturligvis anonyme.

Ønskes flere detaljer, uddyber jeg selvfølgelig gerne. Jeg kan evt. kontaktes på mail.

Med venlig hilsen
Pernille Olsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej alle

    Tusind tak til jer, der har ville dele jeres historier med mig! Det er en kæmpe hjælp til min opgave, og jeg har nu ikke brug for flere beretninger.

    Igen, mange tak :)

    Vh. Pernille
  • Indstillinger
    Hej Pernille :)

    Først håber jeg selvfølgelig at din opgave gik rigtig godt ...
    Jeg er ved at lave afgangs projekt i 9. klasse, og min gruppe og jeg skriver om netop Abort.

    Vi vil selvfølgelig beskæftige os med alle sider af emnet, men ville meget gerne lægge særligt vægt på følelser i forhold til provokerede aborter - lige som jeg kan læse dig skrev opgave om.

    P.g.a. der er så mange der skriver inde på netdoktor.dk til deres opgaver, har jeg ikke fået lov at lægge en debat ud. Og da svarene til dit indlæg desværre er blevet slette, så derfor tænkte jeg om du evt. kunne fortælle lidt om hvilke svar du fik ud af dit indlæg?

    Med venlig hilsen
    Emilie Cordelia Kert Sønder
Log in eller Registrér for at kommentere.