Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

alt for tit ondt i halsen (halsbetændelse)

jeg er en dreng på 17 år, og jeg lider alt for tit af ondt i halsen det vil sige 5-7 gange om året i en periode af 3-6 dage af gangen. jeg spiser sundt og passer på mig selv i kulden, ville det måske hjælpe mig at fjerne mine mandler ?
på forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du må søge en hals-læge--og høre hvad han råder dig til---det er lidt svært for os andre at tage stilling til---vi er jo ikke læger ---men jeg har selv fåer fjernet mandlerne da jeg var ung --af samme grund som du beskriver ---
  • Indstillinger
    Hej
    Man siger max 4 halsbetændelser på et år, under det det er det acceptabelt over det anbefaler man at fjerne mandlnerne. Men jeg ved ik rigtig det fremgår ik tydeligt af det du beskriver om det "kun" er ondt og dermed evt virus eller om det rent faktisk er bakterielt og dermed en halsbetændelse, i så fald så søg en øre-næse-hals-klinik .
    det er en god ide som du gør, at holde halsen og lungerne varme da du er udsat, kulde svækker jo slimhinder.
  • Indstillinger
    hej, mange tak for jeres svar, jeg har været ved lægen og han siger at det er en virus og jeg blev sendt hjem igen uden nogen behandling, men henviste mig til en halslæge men hvis jeg får fjernet mandlerne så kan jeg ikke få halsbetændelse igen eller havd?
  • Indstillinger
    nu skal du kontakte en hals-læge så du kan få det rigtige svar på dit spørgsmål ---der skal selfølgelig være en grund for at få fjernet mandlerne

    jeg har ikke haft halsbetændelse --som den gang jeg havde mandlerne ---men ved forkølelse --kan man godt få rød hals som kan være om og generende ---

    men det er sjælden---
  • Indstillinger
    Hej igen
    nej når du får fjernet mandlerne så kan du ikke få halsbetændelse mere, men så får du til gengæld lungebetændelse som kan være værre en en halsbetændelse. mandlerne ligger i halsen og beskytter rent faktisk mod lungebetændelse. men hvis man har en tendens til at få mange halsbetændleser råder lægerne stadig at få mandlerne fjernet for man kan jo ikke blive ved med at behandle med antibiotika man må ligesom finde på noget nyt!
    men som sagt søg en øre næe hals klinik og få dem til at vurderer sagen.
    held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.